کد خبر: ۳۱۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴

همکاری با خودروسازان بزرگ گامی در جهت رشد صنعت خودرو

به  گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،هر گونه تلاش در جهت همکاری و سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا را عاملی مهم بر توسعه کیفی صنعت خودرو داخل دانست و گفت : این همکاری ها در صورتی منطقی و موثر است که دانش فنی و تکنولوژی خودروسازان در این راستا مبادله و منتقل شود.

 

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : امروز موقعیت بازار ایران و همچنین دسترسی به بازارهای منطقه از طریق کشورمان،اشتیاق بسیار زیادی را برای سرمایه گذاری مشترک با خودروسازان داخلی ایجاد کرده از این رو پیش بینی می شود با قطعی شدن نتایج توافقات هسته ای این شرایط بهتر فراهم شود.

وی با اشاره به مشکل جدی نقدینگی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور  تصریح کرد : با توجه به فراهم شدن زمینه حضور و همکاری با شرکتهای بزرگ و معتبر در حوزه خودروسازی ، مسلما ادامه این روال  و هر گونه همکاری و جذب  سرمایه گذاران خارجی می تواند ضمن توسعه صنعت خودرو در رفع مشکل نقدینگی خودروسازان نیر موثر واقع شود.

وی گفت : امروز یکی از راههای توسعه یافتگی هر کشوری سرمایه گذاری خارجی است بدین معنی که علاوه بر منابع داخلی اعم از دولتی و غیر دولتی جذب سرمایه گذاری خارجی می توانند در شکوفایی اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش عمده نارضایتی مردم از کیفیت خوروهای داخلی است خاطر نشان کرد : هر چند قیمت نیز بخشی از این نارضایتی را تشکیل می دهد اما اساس نارضایتی مصرف کنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است که با همکاری های جدید در حوزه خودروسازی قطعا عمده این مشکلات در حوزه کیفیت و قیمت برطرف خواهد شد.

نماینده بویین زهرا و آوج در خانه ملت در ادامه به برخی از اقدامات ضروری خودروسازان برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی اشاره کرد و اظهار داشت : خودروسازان داخلی باید با علاوه بر همکاری با خودروسازان جهانی ، تعامل  بیشتری با مرکز علمی و دانشگاهی داشته و نسبت به ارتقاء کیفی خودروهای داخلی اقدام نمایند.

عباسپور به عدم توسعه محصولات جدید در صنعت خودرو اشاره کرد و گفت : برای کسب رضایت مشتریان داخلی باید نسبت به افزایش کیفیت و تنوع تولیدات داخلی اقدامات جدی تری از سوی خودروسازان صورت گیرد که با بستر و زمینه همکاری های اخیر، امید است این شرایط هر چه سریعتر برای صنعت خودرو ایران فراهم شود.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"