کد خبر: ۳۱۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک دولت به ناوگان فرسوده تهران گفت: کم کم به فصل پائیز نزدیک می شویم و می شود پیش بینی کرد که چه روزهای پر دودی در انتظار شهر تهران است...

تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی از محل صرفه جویی سوخت

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن و عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک دولت به ناوگان فرسوده تهران گفت: کم کم به فصل پائیز نزدیک می شویم و می شود پیش بینی کرد که چه روزهای پر دودی در انتظار شهر تهران است و پیداست که شرایط خوبی در زمینه پاکی هوا نخواهیم داشت، بخصوص با ناوگان فرسوده ای که در حال حاضر در اختیار داریم.

سید مؤید حسینی صدر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: راه حل اساسی این موضوع که 75% از کل آن را شامل می شود مربوط به خودروهای در حال تردد در سطح شهر است،خودروهایی که مصرف زیادی دارند و تولید آلودگی فراوانی نیز به همراه دارند و همچنین ناوگان حمل و نقلی که نیازمند تقویت و توسعه است و مردم به ناچار از خودروهای شخصی استفاده می کنند.

حسینی صدر در ادامه با اشاره به ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی و لزوم نوسازی این ناوگان گفت: مجلس در این راستا با تصویب قانون مشخص در برنامه های چهارم و پنجم توسعه خود مصوب کرده که با کمک وزارت کشور و ستاد حمل و نقل سوخت برای نوسازی این ناوگان اقدامات لازم انجام پذیرد، به اعتقاد بنده زمان دادن وعده و حرف گذشته است و زمان عمل کردن است، دولت انتظار دارد با پیگیری سازمان محیط زیست و همکاری وزارت صنایع سازمان شهرداری ها ، وزارت نفت و وزارت خانه های دیگر نسبت به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام شود.

وی در ادامه تصریح کرد:نکته دیگر این است که می شود از تفاوت قیمت سوخت و کاهش سوخت با مشارکت شرکت های خارجی حمل و نقل عمومی را تقویت کرد ، یعنی این امکان وجود دارد که از محل صرفه جویی هایی که از سوخت می شود هزینه های آن را در توسعه حمل و نقل عمومی استفاده کرد.

حسینی در پایان با اشاره به تک نرخی شدن قیمت بنزین گفت: باید دولت تدبیری می اندیشید تا عملکرد تاکسی هایی که پلاک قرمز دارند و یا دارای رنگ خاصی هستند کنترل شده تر باشد و مورد حمایت دولت قرار می گرفتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"