کد خبر: ۳۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
گروه بین الملل: به نظری می رسد کاهش تقاضای مشتریان چینی فروش شرکت فورد موتور در این کشور را برای اولین بار در 17 سال اخیر کاهش دهد.

ناامیدی نسبی فورد از بازار چین

گروه بین الملل: به نظری می رسد کاهش تقاضای مشتریان چینی فروش شرکت فورد موتور در این کشور را برای اولین بار در 17 سال اخیر کاهش دهد.

به گزارش خبر خودرو، در پی رکود اقتصادی چین که گمان می رود روند آن ادامه  پیدا کند، میزان تقاضای بازار خودروی آن تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. البته افت شاخص بازا بورس این کشور نیز تاثیر قابل توجهی بر روی این وضعیت داشته است.

طبق اعلام باب شانکس، مدیر مالی فورد، این شرکت پیش بینی می کند فروش کلی بازار چین در سال جاری چیزی بین 23 تا 24 میلیون دستگاه باشد که در مقایسه با فروش 23.5 میلیون دستگاهی سال گذشته تغییر چندانی را نشان نمی دهد.

بررسی های دولتی نشان می دهد چین برای اولین بار از سال 1998 تاکنون در مسیر رشد منفی قرار گرفته و همین باعث رشد تا فورد وضعیت بازار خودروی آن را رو به رکود توصیف کند. مارک فیلدز، مدیر فورد نیز اذعان داشت که شرکتش تمرکز ویژه ای بر روی چین دارد ولی این بازار دچار نوسانات زیادی شده.

انجمن خودروسازان چین اوایل ماه جاری اعلام کرد که پیش بینی آن برای افزایش فروش سال 2015 بیشتر از 3% نخواهد بود که البته کم ترین میزان رشد در چهار سال اخیر است. کارشناسان علاوه بر عوامل فوق الذکر محدودیت های حاکمیتی شماره گذاری خودرو برای مقابله با آلودگی را نیز عامل این کاهش فروش می دانند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"