کد خبر: ۳۱۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴

  نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینمای ایران، خیلی زودتر از آنچه تصورش می‌شد به درجه قابل‌قبولی از شهرت سینمایی رسید.

«شیار 143» فیلم جنجالی و پربحث دفاع مقدسی آبیار، در جشنواره فجر 2 سال پیش به نمایش درآمد و موجی از تحسین و استقبال مردمی را روانه آبیار جوان کرد. آبیار پیش از «شیار 143»؛ البته فیلم دیگری هم ساخته بود.«اشیاء از آنچه می‌بینید به شما نزدیکترند» فیلم اول آبیار بود که البته هیچ گاه موفقیت «شیار 143» را به دست نیاورد، اما یک فیلم متعلق به سینمای اجتماعی نوین بود که روایت جدیدی از زنان جوان ایرانی ارائه می‌داد.

عید فطر امسال، پایان فیلمبرداری سومین فیلم نرگس آبیار بود.در خلاصه داستان «نفس» آمده است:«نفس» روایتی است از زندگی چهار کودک با نام‌های بهار، نادر، کمال و مریم است. کودکانی که به همراه پدرشان غفور (با بازی مهران احمدی) و مادربزرگ خود (با بازی پانته‎آ پناهیها) در دهه 50 خورشیدی زندگی می‌کنند. دنیای این کودکان دنیایی است پر از رویاهای زیبای کودکانه که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد اما …

اما ظاهرا نرگس آبیار از همین الان پروژه بعدی‌اش را هم انتخاب کرد. یک فیلم دفاع مقدسی دیگر به نام «یکشنبه سرباز». هنوز هیچ جزئیاتی از این فیلم منتشر نشده است. جز اینکه فیلمنامه این فیلم کامل شده است و با توجه به اقتباسی بودن آثار اخیر نرگس آبیار احتمال اقتباس آن از مجموعه‌ داستان‌های دفاع مقدسی او هم وجود دارد.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"