کد خبر: ۳۱۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با موضوع شرکای جدید تجاری این گروه صنعتی گفت: بعد از پیروزی ایران در مذاکرات وین ، هیات های مختلفی در حال رفت و آمد به کشور هستند و با توجه به نقش مهم ایران در منطقه این اتفاقات ادامه دارد.

فیس لیفت تندر90 ایران خودرو تا پایان سال به بازار می آید

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در رابطه با موضوع شرکای جدید تجاری این گروه صنعتی گفت: بعد از پیروزی ایران در مذاکرات وین ، هیات های مختلفی در حال رفت و آمد به کشور هستند و با توجه به نقش مهم ایران در منطقه این اتفاقات ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس هاشم یکه زارع در ادامه افزود: ایران برای کشورهایی که از نظر اقتصادی در منطقه دنبال بازار هستند بسیار حائز اهمیت است . آلمان اولین تیم اقتصادی بود که برای حضور ابراز علاقه کرد و در حاشیه آن نیز مذاکراتی با دو شرکت خودرویی بنز و فولکس واگن در ایران صورت گرفت و شرکت بنز تصمیم دارد به صورت تمام قد وارد بازار ایران شود.

وی اظهار داشت: به زودی قرارداد 10 ساله‌ای در حوزه تولید خودروهای تجاری با بنز امضا خواهد شد که این کار با ساخت داخل مناسبی در ایران همراه خواهد بود. ضمن آنکه در این حوزه نیز بنز اعلام آمادگی کرده که 30 درصد سهام شرکت ایدن را خریداری و تولید موتورهای روز جهان را آغاز کند.

وی با بیان اینکه به زودی ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز مجددا در ایران راه‌اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به زودی قرارداد پنج ساله‌ای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده 50 درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.

مهندس یکه زارع در ادامه در رابطه با ادامه حضور شرکتهای خودروساز چینی در ایران افزود: محصولات چینی به دلیل قیمت خودرو برای مشتری جذاب هستند ولی از نظر کیفیت و جذابیت قابل رقابت با محصولات اروپایی نیستند و قطعا فضا برای چینی ها سخت تر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه در خصوص وضعیت انعقاد قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو، خاطرنشان کرد: پژو یک شرکت قدیمی است که فعالیت چند سال اخیرش در ایران منجر به فروش ۲۲ درصد از کل محصولات تولیدی آن در کشورمان شد، بنابراین بازار ایران یک بازار جذاب برای هر شرکتی و از جمله پژو است ولی بعد از مشکلات سیاسی پژو ناجوانمردلانه بازار ایران را ترک کرد و همین امر منجر به اخراج ۸ هزار کارگر پژو و بروز مشکلاتی برای ایران خودرو شد اما هم اکنون امیدواریم بتوانیم شرایط همکاری آینده را ترسیم کنیم و البته یک شرکت تولیدی را در ایران با سهام ۵۰-۵۰، تولید محصولات مشترک و صادرات ۳۰ درصد از تولید قرار است تاسیس کنیم.

وی در ادامه افزود: همچنین همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره می‌کند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر ، کلیو 4 و خودروی کوئید به نتیجه رسیده‌ایم. خودرو کوئید خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که می‌توانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامه‌ریزی ما تولید سالانه 150 هزار دستگاه از این خودرو است.

مهندس یکه زارع در پاسخ به سوال خبرخودرو در رابطه با عرضه فیس لیفت تندر 90 اظهار داشت: به نظر بنده پروژه فیس لیفت تندر90 نباید انجام می شد زیرا هر محصولی که به بازار عرضه می شود دارای عمر مفیدی است و به هر حال از رده خارج می گردد اما به هر حال این پروژه پیش از ورود من آغاز شده بود و تا پایان سال نیز فیس لیفت تندر ۹۰ به بازار عرضه می شود.

وی همچنین با بیان اینکه قرار بود براساس مذاکرات قبلی 200 هزار دستگاه ال90 توسط سایپا و 150 هزار دستگاه توسط ایران خودرو و 150 هزار دستگاه توسط رنو پارس تولید شود، افزود: در مجموع براساس توافقات گذشته قرار بود 500 هزار دستگاه ال90 در داخل تولید و راهی بازار شود اما این موضوع اجرایی نشد.

وی در پاسخ به سئوال مبنی بر چگونگی برخورد با شرکای چینی ایران خودرو گفت: حداکثر 5 درصد سبد محصولات ایران خودرو چینی خواهد بود و به این موضوع هم متعهد هستیم ؛ اگرچه نمی توان به طور کامل خودروسازان چینی را نقد کرد یا اینکه به طور کامل به آنها تکیه کنیم.

وی اظهار داشت: چین سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی در عرصه خودروسازی داشته ولی با توجه به اینکه شرایط رقابتی برای ایران وجود نداشته سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده است اما هم اکنون اوضاع متفاوت است و آنها باید در خدمات پس از فروش نگاه خود را عوض کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در قرارداد جدید با خودروسازان خارجی خودروها با چه سطح قیمتی تولید خواهند شد، گفت: مطمئنا ما توجه داریم که خودرویی در سطح قیمتی 25 تا 35 میلیون تومان داشته باشیم. البته هیچ شرکتی نمی‌تواند با هر میزان ساخت داخل خودرویی در سطح قیمتی خودروهای فعلی تولید کند بنابراین خودروهای فعلی حداقل 30 درصد ارزان‌تر از خودروهای جدید خواهند بود زیرا در خودروهای جدید بخش کیفیت از پایه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به این پرسش که محصولات فعلی تا چه زمانی تولید می‌شوند، گفت: ‌در فاز اول در اواخر سال 96 خط تولید پژو 405 متوقف خواهد شد البته ما در این زمینه پیش قدم بوده و خط تولید وانت پیکان را نیز اواخر سال قبل متوقف کردیم بنابراین برخی شرکت‌های داخلی نیز باید در این زمینه اقدام کرده و متوقف کردن تولید برخی محصولات خود اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش قیمت خودروهای داخلی در شرایط پس از تحریم اظهار کرد: اینکه برخی می‌گویند با توافق صورت گرفته نه تنها قیمت خودرو بلکه قیمت دیگر کالاها نیز کاهش می‌یابد نادرست است. در این زمینه فکر می‌کنم که دولت به سمت ثبات در نرخ ارز حرکت خواهد کرد و اینگونه نیست که ارز ارزان شود. با ثبات در نرخ ارز و باقی اتفاقات، واحدهای تولیدی به تدریج فعال خواهند شد و اشتغال افزایش و قدرت خرید مردم نیز رشد می‌کند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"