کد خبر: ۳۱۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشت خبری با خبرنگاران با اشاره به تمهیدات لازم در سفرهای تابستانی گفت: مرحله اول طرح تابستانه که قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد، به اتمام رسید و از این هفته مرحله دوم طرح با هماهنگی دستگاه های امدادی و خدماتی در سطح کشور برنامه ریزی شده و با محوریت پلیس اجرا خواهد شد.

سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات نمایشی از خط قرمزهای پلیس در ایام تعطیلات است

به گزارش خبرخودرو ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در نشت خبری با خبرنگاران با اشاره به تمهیدات لازم در سفرهای تابستانی گفت: مرحله اول طرح تابستانه که قبل از ماه مبارک رمضان برگزار شد، به اتمام رسید و از این  هفته مرحله دوم طرح با هماهنگی دستگاه های امدادی و خدماتی در سطح کشور برنامه ریزی شده و با محوریت پلیس اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، سردار تقی مهری در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با برگزاری جلسات هماهنگی و کمیسیون ایمنی راه، هماهنگی لازم توسط دستگاه های ذیربط انجام شد و این روند تا پایان تابستان بمنظور کاهش تصادفات، تلفات و خسارات ادامه داشته و امید است شاهد کاهش تصادفات باشیم.

وی افزود: در آستانه عید سعید فطر افراد برای رفتن به زادگاه خود برنامه ریزی کرده اند تا بعد از اتمام نماز عید فطر در تهران به سفر بروند که بر این اساس شاهد حجم بالایی از سفرها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برآورد پلیس این است که از بعد از ظهر روز چهارشنبه این هفته سفرهای عید سعید فطر آغاز شود که پلیس راهور در این راستا ممنوعیت و محدودیت هایی را در برخی جاده های کشور بویژه جاده های شمالی از کرج به چالوس و هراز و فیروزکوه پیش بینی کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: استان های شمالی و همجوار با آمادگی کامل از روز چهارشنبه آماده ارایه خدمات به هموطنان هستند، به این منظور تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و نیروی کمکی از سوی پلیس در سطح جاده ها و شهرها بکار گرفته می شود.

سردار مهری افزود: تمام نیروها در مراکز استانی و شهرستان های کشور به اجرای مراسم نماز عید سعید فطر از نظر ترافیکی و انتظامی فعال خواهند بود.

مهری گفت: همچنین تمهیدات لازم برای پارک خودروها در اطراف محل های برگزاری نماز عید فطر پیش بینی شده و نیروهایی با آمادگی کامل و بکارگیری تمام توان به صحنه آمده اند.

وی تاکید کرد: علاوه بر نیروهای پلیس راهور، از سایر پلیس های تخصصی و دیگر نیروهای  انتظامی برای برقراری نظم و امنیت و روان سازی و تسهیل امور ترافیکی استفاده می شود.  

وی گفت: پلیس راهور در طول این چند روز تعطیلی از تمام ظرفیت خود برای ایجاد تسهیلات لازم در جاده‌های درون و برون‌شهری و به خصوص استان‌های شمالی، همجوار و همچنین شهرهای زیارتی استفاده خواهد کرد تا شهروندان سفر خوبی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات نمایشی و مارپیچ از خط قرمزهای پلیس در ایام تعطیلات است.

سردار مهری با شاره به اینکه 5 هزار نفر در تصادفات تابستان سال 93 کشته شدند بیان کرد :  تخطی از سرعت ، عدم توجه به جلو ،انحراف به چپ و عدم رعایت حق تقدم به ترتیب از مهمترین علل تصادفات در طرح ترافیکی تابستانه سال گذشته به شمار می رود.

وی با توجه به اینکه 1800 دوربین کنترلی در جاده‌های کشور نصب می شود افزود: حوادث رانندگی در دورنخست سفرهای تابستانه در مقایسه با سال گذشته 8 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به ممنوعیت و محدودیت ترافیکی خاطرنشان کرد: از ساعت 2 روز چهارشنبه این هفته تا ساعت 10 صبح روز پنجشنبه محور مرزن آباد در جاده چالوس تردد ویایل نقلیه ممنوع و از ساعت 5 بعداظهر روز چهارشنبه تا ساعت 1 بامداد روز پنج شنبه محور کرج به چالوس تردد خودروها یک طرفه خواهد شد.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در ادامه در خصوص ممنوعیت تردد خودروها افزود: همچنین در روز پنج شنبه از ساعت 10 صبح تا ساعت 3 بامداد روز جمعه تردد وسایط نقلیه از محور مرزن آباد به کرج ممنوع است و از ساعت 1:30 بعداظهر روز پنج شنبه تا ساعت 3 بامداد روز جمعه از محور کرج به سمت مرزن آباد تردد خودروها یک طرفه خواهد بود، روز جمعه از ساعت 12 ظهر تا ساعت 1 بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت چالوس تردد وسایط تقلیه ممنوع است از ساعت 12 روز یکشنبه تا ساعت 3 بامداد روز دوشنبه در محور کرج به سمت مرزن آباد تردد ممنوع خواهد بود.

مهری گفت: در صورتی که روز جمعه عید فطر باشد از ساعت 1 روز شنبه الی ساعت 3 روز دوشنبه این محدودیت یک طرفه اعمال خواهد شد در محور فیروزکوه نیز تردد کلیه کامیون ها بجز مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 1 الی 24 روز چهارشنبه و از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه تا ساعت 6 صبح روز دوشنبه از تهران به سمت قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"