کد خبر: ۳۱۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو، مدیر کل حمل و نقل و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت:در حال حاضر 21هزار دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 67/13 سال و 42هزار و 400 دستگاه دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 53/25 سال و 38 هزار و 400 دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط 08/9 در حمل و نقل عمومی جاده ای کشور فعال است.

هیچ گونه افزایش کرایه قانونی در حمل و نقل جاده ای اعمال نشده است

به گزارش خبرخودرو، مدیر کل حمل و نقل و مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور اظهار داشت:در حال حاضر 21هزار دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 67/13 سال  و 42هزار و 400 دستگاه دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 53/25 سال و 38 هزار و 400 دستگاه سواری کرایه با عمر متوسط 08/9 در حمل و نقل عمومی جاده ای کشور فعال است.

حاج اسماعیلی در گفتگو با خبر نگار خبرخودرو با بیان اینکه هم اکنون در ناوگان  کمبودی به لحاظ تعداد خودروهای فعال نداریم اذعان داشت: با توجه به اینکه ضریب اشغال صندلی به طور متوسط در هر سفر برای اتوبوس 65درصد، مینی بوس 83 درصد و سواری کرایه 100 درصد است لذا از نظر تعداد ناوگان در شرایط کنونی کمبودی به چشم نمی خورد.

وی افزود: به منظور افزایش ایمنی سفرهای جاده ای، ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مردم و افزایش حقوق شهروندی و همچنین در راستای کاهش مصرف انرژی و ارتقای استاندارد های زیست محیطی توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای در الویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: متوسط عمر ناوگان به ویژه در بخش مینی بوس مناسب نیست و ضرورت اجرای طرح های نوسازی ناوگان و تخصیص اعتبارات لازم میباست بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل حمل و نقل و مسافر سازمان از برنامه های این حوزه در رابطه با نوسازی ناوگان در سال جاری خبر داد و افزود: مقرر است در سال جاری نسبت به توسعه نوسازی هزار دستگاه اتوبوس، 2هزار دستگاه مینی بوس و ون، 2هزار دستگاه سواری کرایه و مضافا هزار دستگاه ناوگان باری اقدام شود.

وی افزود: آئین نامه  اجرایی به منظور آغاز عملیات توسعه و نوسازی ناوگان در سال جاری به ادارات کل حمل و نقل و پایانه های سراسر کشور ابلاغ گردیده است که بر اساس آن متقاضیان می توانند برای اکثر خودرو ها تا سقف 70 درصد قیمت خودرو از تسهیلات مناسب استفاده نمایند.

حاج اسماعیلی در پایان در پاسخ به اینکه آیا در سال جاری افزایشی در نرخ کرایه های ناوگان اعمال گردیده است، خاطر نشان کرد: نرخ کرایه حمل و نقل مسافر در سال جاری هیچ گونه افزایش قانونی نداشته است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"