کد خبر: ۳۱۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، وضعیت بازار خودرو هر روز نگران کننده تر و رکود حاکم بر آن هر روز جدی تر می شود به طوری به گفته فعالان بازار خودرو در هفته اخیر بازار خودرو روزهای بسیار بدی در خرید و فروش تجربه کرده است.

حذف قیمت کاذب از بازار خودروهای داخلی

به گزارش خبر خودرو ، وضعیت بازار خودرو هر روز نگران کننده تر و رکود حاکم بر آن هر روز جدی تر می شود به طوری به گفته فعالان بازار خودرو در هفته اخیر بازار خودرو روزهای بسیار بدی در خرید و فروش تجربه کرده است.

یک فعال بازار خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر رکود جدی حاکم بر بازار خودرو افزود : متاسفانه افزایش عرضه بیش از تقاضا و عدم فروش خودرو به قیمت روز و از سویی ابهام در نتایج مذاکرات هسته ای و همچنین قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان همگی دست در دست هم داده و بازار خودروهای وارداتی را با رکود شدید روبرو کرده است.

کاظم محمدی نیکخواه اظهار داشت : امروز خریدار انتظار دارد با توجه به کاهش نرخ یورو و دلار در مقایسه با سال گذشته، قیمت خودرو وارداتی نیز به همین میزان افت کند اما فروشنده با وجود کاهشی که در نرخ یورو صورت گرفته همچنان قیمت ها را بر اساس قیمت قبل عرضه می کند.

وی با اشاره به اینکه با وجود افت نرخ دلار و یورو در شرایط فعلی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، اغلب فروشندگان خودروهای وارداتی تمایلی به کاهش قیمت ندارند ، تصریح کرد : هر چند برخی از فروشندگان خودروهای وارداتی قیمت ها را به روز عرضه  نمی کنند اما با اختصاص برخی تسهیلات خاص مثل فروش اقساطی و بدون بهره  تلاش کردند تا مشتریان را جذب نمایند اما قطعا این جریان کارساز نخواهد بود بلکه باید خودروهای وارداتی به قیمت واقعی و به روز عرضه شوند.

وی گفت : پیش بینی می شود شرایط کنونی بازار خودرو ادامه یابد تا وضعیت مذاکرات هسته ای مشخص شود اما چنانچه  توافقی هم صورت گیرد قطعا تاثیر چندانی در جریان بازار نخواهد داشت و پلکانی قیمت ها کاهش خواهد یافت به شرطی که فروشندگان هم با این روند حرکت کنند.

این فعال بازار خودرو همچنین در خصوص وضعیت بازار خودروهای داخلی گفت : البته بازار خودروهای داخلی نیز متاثر از وضعیت عرضه و تقاضاست به طوری که افزایش عرضه به بازار ، موجب افت خرید و فروش و رکود در معاملات در بازار خودروهای داخلی شده است.

نیکخواه در ادامه با اشاره به حذف قیمت کاذب از بازار خودروهای داخلی خاطر نشان کرد :  افت معاملات و رکود در بازار خودروهای داخلی موجب حذف قیمت کاذب از بازار خودروهای داخلی شده است به طوری که هم اکنون اغلب خودروها با قیمت کارخانه معامله می شوند.

وی با توجه به درخواست افزایش قیمت از سوی خودروسازان گفت :  در صورت هر گونه افزایش قیمت ، رکود بازار خودروهای داخلی بیشتر خواهد شد.

وی افزود : پیش بینی می شود بازار خودرو با توافقات هسته ای تا حدودی از شرایط فعلی خارج شود اما اگر این شرایط فعلی ادامه یابد قطعا خودروهای داخلی ارزان نخواهد شد بنابراین مردم نباید انتظار داشته باشند که با توافقات اتفاق خاصی در بازار خودرو رخ دهد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"