کد خبر: ۳۱۳۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
خبرآنلاین: رخشان بنی‌اعتماد فیلمساز صاحب‌نام به تماشای نمایش «چشم در برابرچشم» نشست.

«چشم در برابرچشم» عنوان نمایشی به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده است که از روز پنج‌شنبه 4 تیرماه اجرای خود را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز کرده، این تئاتر دارای مضامینی اجتماعی است و نگاهی به بخشی از زندگی آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی دارد.

بنی‌اعتماد کارگردان با سابقه سینمای ایران بعد از اجرای نمایش خطاب به کارگردان و عوامل این نمایش گفت: «به شما عزیزان خسته نباشید می‌گویم که در حد توان و بضاعت خود توانستید این نمایش را روی صحنه ببرید و تلاش شما قابل ستایش است.»

کارگردان فیلم «قصه ها» عنوان کرد: «اسید پاشی که معضلی اجتماعی است که طی سال های اخیر افرادی همانند آمنه بهرامی دچار این اتفاق هولناک و غیر انسانی شدند. مساله اسید پاشی که بعد از ماجرای آمنه بارها و بارها هم تکرار شد، زاییده خشونت جاری در جامعه امروز ما است. مساله اصلی همین خشونت است نه قصه آمنه بهرامی، آن اتفاق هولناک را همه دیدند . این خشونت سالهای زیادی است که در جامعه رواج داشته و هیچ گونه خانه امین و حاشیه امنیتی برای زنان وجود نداشته است.»

او در ادامه افزود: «متاسفانه در سالهای اخیر قبح ناهنجاری و خشونت شکسته شده است و در مقابل چشمان ما در سطح شهر این اتفاق می افتد و زمینه های خشونت را برای همگان فراهم می‌سازد. در ماجرای اسید پاشی و اتفاقی که برای آمنه بهرامی افتاد، مرز بین بخشش و محکومیت مشخص نبود، یا مجرم باید قصاص می شد یا آن طرف بخشش از سوی قربانی بود. فاصله و مرزی وجود ندارد و همین امر باعث می شود که قبح جنایتی همانند اسید پاشی برای جامعه ریخته شود و هر کسی به خود اجازه دهد که دست به این جنایت بزند.»

بنی‌اعتماد در پایان حرف هایش یادآور شد: «موضوعی که شما در این نمایش به آن پرداختید، یک سوژه مهم اجتماعی است و امیدوارم که در ادامه مسیر هم با قدرت به کار خود ادامه دهید.»

این نمایش اجرایی است در ژانر تئاتر مستند که زندگی آمنه بهرامی را روایت می‌کند و نرگس نیک سیرت، شیما بختیاری و سارا رسول زاده در این اثر نمایشی به ایفای نقش می پردازند.​

نمایش «چشم در برابر چشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده هر شب ساعت ۲۱ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"