کد خبر: ۳۱۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
 
 

 

باشگاه خبرنگاران:ر فرد در طول شبانه روز باید از غذاها به اندازه‌ی متعادل و متنوع استفاده کند این تغذیه مناسب در ماه رمضان از اهمیت بسزایی برخوردار می‌شود زیرا با مصادف سازی ماه رمضان با فصل گرما و ساعات طولانی که فرد در روزه داری به سر می‌برد می‌توان ضعف و گرسنگی را بر فرد روزه دار غالب کند.
 
پیام فرهبخش متخصص تغذیه  بیان کرد: با توجه به طولانی بودن زمان روزه داری احساس ضعف و گرسنگی بر روزه‌داران غلبه خواهد کرد اما با توصیه‌هایی می‌توان تا حد زیادی بر گرسنگی و ضعف فائق آمد. 

 
وی افزود: ما آنچه را که دریافت می‌کنیم بر 2 دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود یکی ریز مغذی‌ها که حاوی ویتامین‌ها و املاح هستند و دسته‌ی دیگر درشت مغذی‌ها که شامل کربوهیدراتها، پروتئین‌ها و چربی‌ها است.

 
وی ادامه داد: آنچه که باعث دریافت انرژی می‌شود گروه درشت‌مغذی‌ها است که به ازای هر گرم کربوهیدرات 4 کالری انرژی و به ازای هر گرم پروتئین نیز 4 کالری انرژی و هر گرم چربی 9 کالری انرژی به بدن می‌رسد. 

 
فرهبخش گفت: بنابراین دریافت چربی‌ها بیشترین انرژی را به بدن خواهد رساند اما از طرفی چون استفاده از چربی‌ها برای سلامت قلب و عروق مضر است لذا نمی‌توان بیش از 30 درصد کالری روزانه را از چربی‌ها دریافت کرد پس بهتر است تعادلی بین کربوهیدرات، پروتئین و چربی برقرار نشود تا هم انرژی کافی را دریافت کنیم و هم احساس سیری را کسب کنیم. 

 
این متخصص تغذیه اظهار داشت: دریافت غذاهای مخلوط که حاوی هر سه بخش درشت مغذی‌ها است در ماه رمضان توصیه می‌شود که هم سلامتی را تامین می‌کند و هم حس سیری مطلوب حاصل می‌شود. 

 
فرهبخش در پایان خاطر نشان کرد: برای تامین کربوهیدرات‌ها می‌توان از برنج، ماکارونی و سیب زمینی استفاده کرد و همچنین خانواده‌ی میوه‌ها از کربوهیدرات مناسبی برخوردار است، چربی‌ها را از منابع روغنی مثل روغن‌های سرخ کردنی و پروتئین را از منابع پروتئینی که شامل گوشت، مرغ و ماهی است می‌توان تامین کرد.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"