کد خبر: ۳۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران: مطالعات نشان داده است که عصاره تمبرهندی خواص فوق العاده ای را برای اسهال خونی، دردهای شکمی، تب، عفونت های انگلی، یبوست و بیماری های چشمی دارد. علاوه بر این دارای خواص آنتی اکسیدان، ضد باکتری، ضد سم و شفابخش زخم بوده و از بدن در برابر مارالیا، آسم و دیابت حفاظت می کند.

بیشتر با این میوه آشنا شویدتمبرهندی میوه عجیبی است که بر روی درختان بسیار بلند حبوباتی چون لوبیا رشد کرده و عمدتا در مناطق گرم و خشک هند، آسیا، مکزیک و شمال آفریقا رشد می کند.این درختان تولید غلاف قهوه ای رنگی را می کنند که دانه های ریز قهوه ای را به همراه یک خمیر چسبنده احاطه کرده است.

گفتنی است که این میوه به هنگام کال بودن طعم تلخی دارد.

حال در اینجا به چند خاصیت تمبر هندی اشاره می شود:

100گرم تمبرهندی میزان دوز روزانه توصیه شده از مواد مغذی، 36 درصد تیامین، 35درصد آهن، 23درصد منیزیم و 16درصد فسفر را تامین می کند.

تمبرهندی به طور سنتی به هضم غذا، کاهش ناراحتی های معده و درمان اختلالات صفراوی کمک کرده و به عنوان ملین عمل می کند.

این میوه دارای سطح بالایی از اسید تارتاریک است که باعث طعم تند آن می شود. همچنین به عنوان آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و رادیکال های آزاد و مضر را از ارگانهای بدن حذف می کند.

از تمبرهندی در تهیه داروهای طبیعی برای بیماری های روماتیسم، گرمازدگی، تب، التهاب و گلودرد استفاده می شود. همچنین از برگ و گل این میوه ضمادی ساخته می شود که در درمان جوش، ورم مفاصل، بواسیرو رگ به رگ شدن بسیار موثر است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"