کد خبر: ۳۱۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۴

 باشگاه خبرنگاران: سقوط یک شهاب سنگ کوچک روی بام خانه‌ای در این شهر ساکنان خانه را شوکه کرد و خیلی زود خبر آن در همه جا پیچید.

رضا سليمي، صاحب همان خانه‌اي است كه شهاب سنگ روي بام آن سقوط كرده است. او مي‌گويد: حدود ساعت 8صبح بود كه صداي مهيبي شنيدم و افتادن يك شيء روي پشت‌بام باعث ريزش مقدار كمي از گچ سقف شد. با عجله خودم را به پشت‌بام رساندم و ديدم كه سنگي به ابعاد تقريبي 5سانتي‌متر در 5سانتي‌متر روي پشت‌بام افتاده است.


وقتي به آن دست زدم كمي داغ بود. اين سنگ ايزوگام پشت‌بام را سوراخ كرده به سيمان رسيده و تكه‌هاي كوچكي از آن هم به اطراف پخش شده بود. حتي تكه‌هايي از سنگ لانه پرندگان را هم از پاشيده بود و من كه حسابي شگفت‌زده بودم بدون آنكه سنگ را دستكاري كنم به جست وجو در اطراف پرداختم تا ببينم آيا نمونه‌اي از آن را مي‌يابم يا نه.

من تا پيش از اين چنين اتفاقي را نديده و نشنيده بودم و مثل فيلم‌ها مي‌ترسيدم كه نكند سنگ ديگري روي بام خانه‌ام فرود بيايد يا به سرم اصابت كند.ماجرايي را كه رضا سليمي تعريف كرد، فرماندار فامنين هم تأييد مي‌كند و مي‌گويد: وزن اين شهاب سنگ نزديك به يك كيلو بوده كه تكه‌هاي آن براي بررسي بيشتر به آزمايشگاهي در همدان ارسال شده است.

ظاهر پورمجاهد با اشاره به اصابت اين شهاب‌سنگ به يك خانه مسكوني ادامه مي‌دهد: به اين خانه آسيب جزئي وارد شده و ساكنان آن سالم هستند.

 از سوي ديگر مسئول اخترشناسي مركز ابن‌صلاح‌همداني نيز معتقد است: اين شهاب‌‌سنگ‌ها باقيمانده بارش‌هاي آسماني هستند كه در ماه‌هاي مختلف اتفاق مي‌افتند. اغلب سنگ‌هاي حاصل از بارش‌هاي آسماني در همان جو زمين مي‌سوزند و به زمين نمي‌رسند اما احتمال اينكه يك مورد از جو زمين عبور كند وجود دارد.

با اين حال مشخصه سنگ‌هاي آسماني را تنها با آزمايش مي‌توان شناسايي كرد و تنها با توجه به ظاهر آنها نمي‌توان گفت كه فلان سنگ آسماني بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"