کد خبر: ۳۱۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۴

امروز ارتقاء کیفیت خودروها ، مطالبه جدی مجلس است

به گزارش خبر خودرو ، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز کیفیت مطالبه جدی کلیه نمایندگان مجلس است بنابراین چنانچه خودروسازان به این موضوع توجه نکنند قطعا از چرخه تولید و فعالیت حذف خواهند شد.

رضا رحمانی به گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،افزود : باید توجه به قانون ارتقاء کیفی خودروها و قانون حمایت ازحقوق مصرف کنندگان تبدیل به فرهنگ شود تا شاهد رشد کیفی خودروهای داخلی باشیم.

وی تصریح کرد : ارتقاء کیفی خودروها اتفاقی نیست که یکباره رخ دهد و مستلزم طی نمودن پروسه و فرایندی است که از مواد اولیه آغاز و تا فرایند تولید و ساخت محصول ادامه یافته تا کیفیت خودروها افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها و فرهنگ سازی در این راستا اظهار داشت : باید رعایت استاندارد در تولیدات خودروسازان تبدیل به فرهنگ شود چرا که در شأن مردم ایران است که از خودروهای با کیفیت و استاندارد استفاده نمایند.

وی هر گونه عدم توجه جدی به کیفیت را آسیب به تولید ملی اعلام کرد و تصریح کرد : لازمه حمایت از تولید ملی و حرکت در این مسیر ، توجه به کیفیت و تولید و عرضه خودروهای با کیفیت واستاندارد است و قطعا هر گونه بی توجهی به این موضوع آسیب جدی را به تولید ملی در کشور وارد خواهد کرد.

وی افزود : همواره کمیسیون صنایع و معادن در جلسات متعددی که با خودروسازان داشته این نکته را متذکر شده که باید کیفیت به عنوان اولویتی مهم در شرکتهای خودروسازی مورد اهتمام جدی قرار گیرد تا رضایت مصرف کنندگان نیز حاصل شود.

نماینده تبریز در خانه ملت در ادامه به تاثیر تحریم ها بر صنعت خودرو اشاره کرد و خاطر نشان کرد : مسلما با رفع تحریم ها شاهد اتفاقات مثبت و منفی زیادی در صنعت خودرو خواهیم بود چرا که بسیاری از منابع آزاد و واردات به سهولت انجام خواهد شد که این روند تبعا ضمن اثرات مثبت بر تولید ، تاثیرات منفی را بر صنعت و تولید کشور وارد نموده و ضربه بزرگی بر کشور خواهد بود. 

رحمانی هر گونه مقابله با شرایط پس از تحریم را بسته به سیاست های دولت در این جریان دانست و گفت : هر چند رفع تحریم ها فرصت مناسبی برای ارتقاء تولید در کشور محسوب می شود اما چنانچه در این مسیر اشتباهی صورت گیرد قطعا آسیب های زیادی به کشور وارد خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"