کد خبر: ۳۰۹۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
گروه بین الملل: زمانی که صحبت از خودروهای با آلایندگی صفر به میان آید ایالت کالیفرنیا قوانین خود را برای خودروسازان کوچک اعمال خواهد کرد.

کالیفرنیا خودروسازان را مجبور به ساخت خودروهای هیبریدی می کند

گروه بین الملل: زمانی که صحبت از خودروهای با آلایندگی صفر به میان آید ایالت کالیفرنیا قوانین خود را برای خودروسازان کوچک اعمال خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، قانون گذاران محیط زیست کالیفرنیا تصمیم گرفته اند که حتی خودروسازان کوچک باید با قوانین خودروهای پاک که فروش خودروهای بدون آلایندگی را ضروری می سازد هماهنگ شوند اما این قوانین را طوری تنظیم کرده اند که اجازه دهند خودروهای هیبریدی شارژی، اعتباری برای خوروسازان کوچک تر فراهم سازند.

جگوار لند روور، مزدا، میتسوبیشی، سوبارو و ولوو همگی از انجمن منابع هوایی کالیفرنیا (CARB) خواستار معافیت از این حکم شده اند و اظهار داشته اند بودجه تحقیقات و توسعه اندک آن ها از ساخت و فروش خودروهای الکتریکی به راحتی خودروسازان دیگری همچون فورد، جنرال موتورز و نیسان ممانعت می کند.

این تصمیم هیئت مدیره به پنج خودروساز کوچک که درآمد جهانی سالانه کم تر از 40 بیلیون دلار دارند اجازه می دهد به منظور کسب اعتبار خودروهای هیبریدی شارژی بفروشند و آن ها را ملزم به فروش خودروهای کاملا الکتریکی یا سوخت سلولی هیدروژنی نمی کند. اگر این خودروسازان نمی توانند تعداد کافی از این خودروها را بفروشند می توانند از خودروسازانی همچون تسلا کمک بگیرند که تعداد بالایی از خودروهای الکتریکی را می فروشند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"