کد خبر: ۳۰۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو گفت : با توجه به نرخ تورم انتظار می رود که قیمت خودرو افزایش نیابد زیرا تبعات بدی را در بازار خواهد داشت.

پیش بینی تبعات افزایش قیمت بر بازار خودرو

به گزارش خبر خودرو ، یک کارشناس صنعت خودرو  گفت : با توجه به نرخ تورم انتظار می رود که قیمت خودرو افزایش نیابد زیرا تبعات بدی را در بازار خواهد داشت.

احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو همچنین به اقدام بانک مرکزی مبنی بر کاهش سود تسهیلات و سپرده های بانکی اشاره کرد و افزود :تصمیم دولت مبنی بر کاهش سود بانکی در وضعیت کل اقتصاد کشور موثر و مفید بوده و موجب سیر سرمایه ها به سمت تولید و بخش های عمرانی خواهد گردید.

وی تاکید کرد : البته این رقم و میزان کاهش سود تهسیلات و سپرده ها کافی نیست اما قطعا کاهش یکباره آن نیز تاثیر منفی را در شرایط اقتصادی کشور بوجود خواهد آورد.

وی گفت : مسلما کاهش سود بانکی موجب رشد اقتصادی و بهبود جریان تولید و نهایتا به سود کشور خواهد بود.

وی اظهار داشت :  هر چند باید سود بانکی به نرخ تورمی که دولت اعلام کرده باید نزدیک شود اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور کاهش یکباره آن نیز به صلاح اوضاع فعلی کشور نیست و باید به تدریج این اقدام صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش وام و تسهیلات خرید خودرو خاطر نشان کرد : هر چند این تصمیم در رونق بازار خودرو و این صنعت بی تاثیر نخواهد بود  باشد اما به نظر نمی رسد با توجه به قیمت خودروها و میزان بهره تسهیلات تاثیر چندان زیادی داشته موجب تشویق مشتریان شود.

وی گفت : در صورت اختصاص تسهیلات به مصرف کنندگان باید با تدابیری تلاش شود تا این گونه تسهیلات صرفا در  بخش خرید خودرو هزینه شود ضمن اینکه ارائه این گونه تسهیلات در نوسازی خودروها و کاهش آایندگی هوای کلان شهرها نیز موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد : وقتی ناوگان حمل و نقل نوسازی شود علاوه بر اینکه کاهش آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود بلکه بر حوزه سلامت جامعه نیز این حرکت موثر است .

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف افزود : البته مشکلات امروز صنعت خودرو به این سادگی حل شدنی نیست بلکه باید ابتدا در  جهت رشد و تقویت تولید داخل اقدامات جدی صورت گیرد و به دنبال ان با  کاهش سود بانک ها  ، سرمایه ها به سمت تولید هدایت شود ضمن اینکه خودروسازان  همکاری های مشترکی که با کشورهای صاحب نام به منظور تنوع در تولید خودرو داشته باشند  و در این جریان تعرفه  خودرو نیز افزایش یابد.

احمدیان افزود : البته  وام اختصاص یافته باید تنها به منظور کمک به خودروسازان داخلی باشد و به کسانی که تسهیلات ارائه شود که قصد خرید خودرو داخلی دارند.

وی همچنین با توجه در خواست خودروسازان در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت : با توجه به نرخ تورم انتظار می رود که قیمت خودرو افزایش نیابد زیرا تبعات بدی را در بازار خواهد داشت.

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"