کد خبر: ۳۰۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، بازرس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ خودروهای اروپایی که قبلا وارد می شد هنوز هم با کیفیت خوب در ایران کار می کند.

کیفیت خودروهایی که وارد کشور می شود باید ارتقا یابد

به گزارش خبرخودرو ، بازرس انجمن واردکنندگان خودرو گفت:‌ تولید بسیاری از محصولات دنیا در چین اتفاق می افتد اما متاسفانه ما درحوزه واردات دنبال کالاهای ارزان رفتیم درحالی که قیمت تمام شده کالای ارزان برای ما از کالای گران،گرانتر تمام می شود. 

آرش نجفی افزود: خودروهای اروپایی که قبلا وارد می شد هنوز هم با کیفیت خوب در ایران کار می کند.

وی اضافه کرد : باید خودروهایی را که وارد می کنیم ارتقای کیفیت دهیم زیرا دست پایین گرفتن واردات و تولید خودرو موجب شده است صنعت خودروی ما شکوفا و قابل رقابت در دنیا نباشد.

نجفی گفت:‌خودرویی که 20 سال پیش وارد می کردیم با خودرویی که امسال وارد می کنیم ،اختلاف فاحش در کیفیت و عمر مفید دارد یعنی خودروهای گذشته مزیت بهتری داشت.

وی افزود: باید خودرویی وارد کنیم که حداقل مصرف سوخت و آلایندگی ، عمر مفید بالا ، حداقل استهلاک و حداکثر ایمنی را داشته باشند و هنوز به آن پویایی نرسیدیم که خودروهای خوب تولید چین وارد کشور شود ، یا چین خودروی خوبی ندارد یا ما دنبال خودروی خوب نرفیتم.

نجفی گفت: باید شاخص های استاندارد خود را برای واردات خودرو ارتقاء‌ دهیم و از نظر کیفیت سختگیری بیشتری در واردات داشته باشیم در عین حال اجازه دهیم خودروی خارجی وارد کشور شوند زیرا توقع جامعه هر قدر افزایش یابد توقع ما از خودروسازان داخلی افزایش می یابد و تا وقتی توقع ما از خودروسازان داخلی پایین باشد ، ارتقای کیفیت نمی دهند پس واردات خودروی خوب بالندگی برای کشور خواهد داشت.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"