کد خبر: ۳۰۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد که دستکم 2هزار تن در جریان تهاجم 2 ماهه عربستان و متحدانش به خاک یمن کشته و 8 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از صنعا، بر اساس آخرین ارزیابی های این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، دستکم یک هزار و 37 غیرنظامی از جمله 130 زن و 234 کودک در جریان عملیات تجاوزکارانه عربستان و متحدانش به یمن جان خود را از دست داده اند.

به گفته مارگارت چن مدیر سازمان بهداشت جهانی، در این حملات هوایی گاهی تمامی اعضای یک خانواده کشته شدند از جمله در یک حمله 13 عضو یک خانواده کشته شدند و تنها یک زن 65 ساله به همراه 3 نوه اش باقی ماندند.

چن افزود: کمبود شدید مواد سوختی، آب آشامیدنی، سوخت و تدارکات پزشکی در یمن وجود دارد و تاسیسات پزشکی و درمانی آن از بین رفته اند به گونه ای که 7 میلیون و 500 هزار تن به شدت به کمک و امکانات پزشکی و درمانی نیاز دارند.

گروه بین المللی انساندوستانه آکسفام نیز پیشتر اعلام کرده بود که 16 میلیون تن در یمن به آب آشامیدنی و تصفیه شده دسترسی ندارند.

همچنین 500 هزار تن از مردم این کشور آواره و بی خانمان شده اند.

در حملات گسترده هوایی و دریایی عربستان و 9 کشور عربی دیگر که از 6 فروردین علیه مناطق غیرنظامی و نیروهای مقاومت مردمی یمن آغاز شد، تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی خانه های مردم این کشور نابود و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و مجروح شده اند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت در صنعا این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"