کد خبر: ۳۰۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران، خواستار تجدیدنظر دولت در خصوص قطع سهمیه سوخت تاکسی ها شد.

دولت در سهمیه سوخت تاکسی ها تجدیدنظر کند

به گزارش خبرخودرو ، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران، خواستار تجدیدنظر دولت در خصوص قطع سهمیه سوخت تاکسی ها شد. 

میثم مظفر گفت: اجرای تصمیم دولت در خصوص حذف یارانه سوخت تاکسی ها موجب رونق کسب و کار مسافربرهای شخصی و حذف تنها مزیت فعالیت تاکسیرانان خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مسافربرهای شخصی یکی از اهداف دولت در سال های گذشته بوده است، گفت : حذف تنها مزیت تاکسی ها در برابر مسافربرهای شخصی یعنی سهمیه سوخت، موجب ایجاد بی نظمی اجتماعی در کلانشهرهای کشور خواهد شد.

مدیرعامل تاکسیرانی تهران افزود: بخش صلاحیت فردی عمده مسافربرهای شخصی در هیچ  نهادی ثبت نشده است و با فعال شدن مسافربرهای شخصی عملا امنیت مردم با مخاطره مواجه می شود.

وی با بیان اینکه تاکسی ها روزانه چهار و نیم میلیون مسافر را در شهر تهران جابجا می کنند، گفت: در صورت حذف یارانه سوخت، دارندگان تاکسی های یگانه سوز برای حفظ وضعیت معیشتی موجود خود باید حداقل 14 درصد نرخ کرایه های خود را افزایش دهند.

مظفر افزود: در صورت افزایش نیافتن نرخ کرایه ها عملا بار تورم برگرده قشر زحمتکش تاکسیران خواهد افتاد.

وی ادامه داد با توجه به اینکه طبق مصوبه دولت سهمیه سوخت تاکسی ها چهارشنبه شب قطع خواهد شد  امیدواریم دولت محترم در این تصمیم خود تجدیدنظر کند .

مدیرعامل تاکسیرانی گفت: ما به هیچ وجه خواهان افزایش نرخ نیستیم و تابع تصمیمات شورای شهر و فرمانداری در این زمینه هستیم اما در عین حال انتظار داریم دولت محترم با اختصاص یارانه سوخت به تاکسی ها زمینه را برای حفظ شرایط موجود و فعالیت این قشر زحمتکش فراهم کند.

مظفر افزود: دولت در سال 93 هم اقدام به افزایش قیمت حامل های انرژی کرد و از دارندگان تاکسی خواست تا از افزایش نرخ کرایه خودداری کنند و وعده داد که اتفاقی ویژه برای حمایت از این بخش خواهد افتاد اما امروز شاهد اتفاقی نامطلوب تر هستیم.

وی تاکید کرد : با این وجود با توجه به اینکه هنوز سهمیه سوخت تاکسی ها حذف نشده است هیچ افزایش نرخی در کرایه ها نباید انجام شود.

مظفر گفت: اکیپهای نظارتی تاکسیرانی در مناطق 22 گانه شهرتهران حضور دارند و هریک از شهروندان در صورت مشاهده افزایش کرایه، پلاک تاکسی های متخلف را به سامانه 1888 منعکس کنند تا به شکایات آنان رسیدگی شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"