کد خبر: ۳۰۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، تدابیر لازم برای سوختگیری خودروهای گازسوز پس از لغو نظام سهمیه بندی بنزین، در جایگاههای عرضه سی ان جی پیش بینی شده است.

پيش بيني تدابير لازم براي سوختگيري در جايگاههاي سي ان جي

به گزارش خبرخودرو ، تدابیر لازم برای سوختگیری خودروهای گازسوز پس از لغو نظام سهمیه بندی بنزین، در جایگاههای عرضه سی ان جی پیش بینی شده است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: هم اکنون میانگین ساعت انتظار خودروها در جایگاههای سی ان جی کلانشهر تهران 20 دقیقه و در استان تهران 15 دقیقه است.

امیر وکیل زاده با بیان این که انتظار می رود با لغو نظام سهمیه بندی بنزین، استفاده از سی ان جی با استقبال بیشتری روبرو شود، تصریح کرد: این امکان وجود دارد که ساعت انتظار سوختگیری خودورها در جایگاههای سی ان جی این کلانشهر با 10 دقیقه افزایش به نیم ساعت برسد.

 وی با اشاره به این که این استقبال ممکن است از سوی تاکسیهای دوگانه سوز بیشتر باشد، یادآوری کرد: هم اکنون در تهران برخی از جایگاههای سی ان جی به تاکسیها اختصاص دارد که در صورت استقبال زیاد، تعداد بیشتری جایگاه به سوختگیری تاکسیها اختصاص داده خواهد شد.

وی ظرفیت سوختگیری در جایگاههای سی ان جی را دو میلیون و 570 هزار متر مکعب بر ساعت اعلام کرد و افزود: با توجه به این که میانگین ساعت کارکرد کمپرسورها هفت ساعت در روز است، هم اکنون حدود 18 تا 18,5 میلیون متر مکعب در روز سی ان جی عرضه و مصرف می شود.

وکیل زاده با بیان این که امکان افزایش ساعت کارکرد کمپرسورها به 14 تا 15 ساعت در روز به راحتی امکانپذیر است،تصریح کرد: بنابراین نگرانی از بابت استقبال شهروندان برای سوختگیری سی ان جی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: زیرساختهای لازم برای افزایش مصرف سی ان جی در کشور آماده است و هموطنان می توانند به منظور ایجاد صرفه اقتصادی از این سوخت بهره مند شوند.

دارندگان خودورهای عمومی که سهمیه بنزین موجود در کارت سوخت آنها از سه شنبه 5 خرداد لغو شد و امکان استفاده از ذخیره بنزین را ندارند، سی ان جی می تواند سوخت جایگزین برای آنها باشد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"