کد خبر: ۳۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، حذف سهمیه اخیر بنزین خودروهای شخصی و تک نرخی شدن قیمت این فرآورده می تواند به بهبود مدیریت مصرف بنزین در کشور کمک شایانی کند.

تک نرخی شدن بنزین، گامی مثبت در مدیریت مصرف این فرآورده است

به گزارش خبر خودرو، حذف سهمیه اخیر بنزین خودروهای شخصی و تک نرخی شدن قیمت این فرآورده می تواند به بهبود مدیریت مصرف بنزین در کشور کمک شایانی کند.

سعید ناقدی نیا همچنین تک نرخی شدن بنزین را،گامی مثبت برای مقابله با قاچاق سوخت و کمک به توسعه اقتصادی کشور خواند و افزود: این اقدام می تواند تا اندازه زیادی به واقعی تر شدن قیمت بنزین و نزدیک کردن آن به قیمتهای منطقه کمک کند.

وی درباره قیمت عرضه بنزین در ایران و مقایسه با بنزین وارداتی (فوب خلیج فارس) گفت: بنزینی که هم اکنون در داخل تولید و مصرف می شود حدود ٧٥ درصد قیمت بنزین وارداتی است به عبارتی عرضه هر لیتر بنزین با قیمت یکهزار تومان هنوز با قیمت فوب خلیج فارس فاصله دارد.

ناقدی نیا با بیان این که تک نرخی شدن بنزین می تواند به بهبود مدیریت مصرف این فرآورده راهبردی کمک کند،تصریح کرد:این اقدام در کنار دیگر ابزارهای موجود مدیریت مصرف سوخت و جلوگیری از اتلاف انرژی، می تواند سبب افزایش حساسیت مصرف کنندگان در مصرف بهینه این فرآورده شود و از هدر رفت این سرمایه ملی تا حد زیادی بکاهد.

رییس امور مهندسی تولید شرکت ملی پالایش و پخش تاکید کرد: تصمیم گیری و سیاست گذاری درباره تعیین نرخ بنزین همواره بر عهده دولت است و وزارت نفت تنها به عنوان مجری توزیع سوخت مصرفی،مسئول اجرای مصوبه های ابلاغی دولت است در تعیین نرخ دخالتی ندارد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"