کد خبر: ۳۰۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
فرمانده عملیات استان الانبار عراق از دستگیری 200 تروریست داعشی در نبردهای اخیر و آمادگی برای آزادسازی کامل استان الانبار خبر داد.

العالم: "قاسم محمد صالح" در کنفرانس خبری مشترکی با "جعفر الحسینی" سخنگوی نظامی گردان های حزب الله عراق، به صدور دستور از فرماندهی نیروهای مسلح عراق به منظور آمادگی برای آزادسازی کامل استان الانبار اشاره کرد و گفت: ماموریت آزادسازی الانبار به گردان های حزب الله و فرماندهی عملیات بابل محول شده است.

وی گفت: عملیات محاصره الانبار و گشودن خطوط امدادرسانی جدید صورت گرفته است و در این علمیات شماری از تروریست های داعش کشته و اسیر شده اند.

فرمانده عملیات استان الانبار نبرد در الانبار را ملی توصیف کرد و گفت: نیروهای داوطلب مردمی از کربلا، حله و سراسر عراق برای یاری اهالی الانبار آماده شده اند.

"فالح العیساوی" رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری الانبار نیز گفت: حملات هوایی ائتلاف آمریکایی نیز نه تنها مانع پیشروی تروریست های داعش نشده است بلکه به پیشروی آنها کمک کرده است.

وی فاش کرد که ائتلاف آمریکایی به ناچار پذیرفته است که گروه های مقاومت و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد الانبار، حضور داشته باشند.

جعفر الحسینی سخنگوی رسمی گردان های حزب الله عراق نیز بر آمادی این گردان ها برای پاکسازی تمام مناطق الانبار تاکید کرد و گفت: عملیات الانبار مناطقی را تا صحرای کربلا امن کرده و نیروهای هوایی ارتش و نیروهای امنیتی نیز حضوری فعال در این عملیات داشته اند.

خاطرنشان می شود که شورای استانداری الانبار 17 ماه جاری میلادی به دنبال رویدادهای اخیر شهر الرمادی، به مشارکت و حضور نیروهای مردمی در عملیات پاکسازی این استان رای داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"