کد خبر: ۳۰۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
اين انفجار در بحبوحه افزايش نگراني‌ها در خصوص حملات در اين منطقه ساحلي و پس از آنکه ائتلافي از شورشيانی مانند جبهه النصره، وابسته به القاعده، ماه گذشته جسر الشغور را در استان همجوار ادلب تصرف کرد، رخ داد.

باشگاه خبرنگاران: بر اثر انفجار مرموزی که گزارش‌های ضد و نقیضی را به دنبال داشته است، در «لاذقیه» سوریه دست کم 4 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاذقيه، اين انفجار در بحبوحه افزايش نگراني‌ها در خصوص حملات در اين منطقه ساحلي و پس از آنکه ائتلافي از شورشيانی مانند جبهه النصره، وابسته به القاعده، ماه گذشته جسر الشغور را در استان همجوار ادلب تصرف کرد، رخ داد.

«ديده بان حقوق بشر سوريه» و منابع ميداني، هر دو از وقوع انفجار در شهر «لاذقيه،» در استان ساحلي لاذقيه، خبر دادند. يکي از خبرنگاران خبرگزاري فرانسه در اين شهر شاهد دود و شعله‌هاي آتش پس از شنيدن صداي يک انفجار بوده است. در صحنه انفجار، اهالي اعلام کردند يک پدر و پسر و دخترش و همسايه آنها، از جمله افراد کشته شده بودند. اين انفجار به آتش گرفتن آپارتمان اين خانواده و فروريختن بخشي از سقف ساختمان منجر شد. ديده بان حقوق بشر سوريه مستقر در انگليس نيز اعلام کرد اين انفجار به کشته شدن چهار نفر از جمله دو کودک منجر شد.

با اين حال، گزارش هاي مختلفي درباره دلیل  انفجار وجود دارد به طوري که مقامات شهر از اظهار نظر خودداري مي‌کنند و اهالي مي‌گويند دلیل انفجار مشخص نیست. ديده بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد انفجار ناشي از سقوط يک پهپاد پس از اصابت راکت شليک شده از يک کشتي در سواحل درياي مديترانه به آن بوده است ولي اين گروه اعلام کرد مشخص نيست اين پهپاد متعلق به کيست.

از سوي ديگر، منابع ميداني اعلام کردند به نظر مي‌رسد انفجار ناشي از اصابت راکت بوده است؛ هر چند که گمان نمي‌رود شورشيان آنقدر به شهر نزديک باشند که بتوانند راکت به داخل آن شليک کنند.

استان لاذقيه، يکي از پايگاه هاي حکومت بشار اسد رئيس جمهور سوريه است و قرداحه، روستاي اجدادي وي در آن واقع شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"