کد خبر: ۳۰۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
باشگاه خبرنگاران: رامبد جوان بازیگر، مجری و کارگردان سینما  تلویزیون از سال گذشته کلید یک برنامه‌ی طنز آیتمی به نام «خندوانه» را زد. اکنون این برنامه به سری دوم خود رسیده است.

به همین بهانه گفتگویی با خالق «خندوانه» انجام دادیم:

*از نحوه‌ی شکل‌گیری برنامه‌ی «خندوانه» بگویید. طرح اصلی این برنامه برای کجا بود؟

خندوانه حاصل یک کار و ایده گروهی است و قبل از تولید هر سری برنامه این گروه دور هم جمع می‌شود و ایده‌ها و طرح‌های خود را مطرح می‌‌کند از طرح‌های جدید و جذاب هم به شدت استقبال می‌کنم.

*نحوه‌ی انتخاب مهمانان برنامه به چه صورت است؟

ما از هر صنف و گروه نخبه‌ها و سرآمدهایشان را به برنامه دعوت می‌کنیم و پس از گرفتن تست آنها مهمان برنامه‌ی ما می‌شوند.

*مهمانی بوده که از دعوت آن پشیمان شوید؟

بله، در سری اول از دعوت دو نفر پشیمان شدم.

*یک عده در دوره قبل شما را به سیاسی بودن متهم کردند. این موضوع را تا چه حد قبول دارید؟

به طور جدی می‌گویم که «خندوانه» به هیچ وجه به سمت سیاسی شدن نمی‌رود این حرف سوء استفاده کسانی است که می‌خواهند تلویزیون را به جناحی بودن و جهت‌گیری محکوم کنند. واقعیت این است که ما در برنامه‌های تلویزیونی باید تابع یکسری قانون باشیم اما به نظر من سیاست‌مداران از هر دو گروه چپ و راست می‌توانند مهمان خندوانه شوند هر سیاست‌گذاری که به طور رسمی کار می‌کند باید در رسانه بیاید و از سبک زندگی به مردم بگوید من بارها از دکتر ظریف و دکتر هاشمی دعوت کرده‌ام که به برنامه بیایند.

**منتظر آمدن دکتر ظریف به «خندوانه» باشیم؟

طبیعتا باید بیایند. من عاشق این هستم که از آقای روحانی به برنامه دعوت کنم و ایشان راجع به شادی و مردم صحبت کنند. تمام طیف‌ها، پزشکان ، هنرمندان و ... باید بیایند و در خندوانه از زندگی حرف بزنند.

*در ماه‌های اخیر در مورد هر مستندی که سریال ساخته می شود ناراحت می‌شوند در «خندوانه» تدبیرری هم برای این موضوع اندیشیده‌اید؟

حتماً، برای بالا بردن ظرفیت و جنبه‌ی شوخ طبعی افراد نماینده‌ای از هر صنف می‌آوریم و می‌گوییم به نظرتان ظرفیت و جنبه‌ی صنف شما چقدر بالا است حتماً به این نکته می‌پرداززیم.

*انتقاداتی  به دکور جدید «خندوانه» وارد است تا چه اندازه این انتقاد ها را قبول دارید؟

من دلیل این صحبت‌ها را می‌دانم. ما در سری دوم نیمکت‌هایی را چیدیم که کمی دکور را دلگیر کرده و همه می‌گویند چرا دکورتان دلگیر شده و افراد زیادی را به برنامه می‌آورید.

*به ساختن سری‌های بعدی برنامه فکر می‌کنید و اینکه چه راهکارهای را پیاده می‌کنید تا دچار تکرار نشوید؟

قرار است ایده‌های جدیدی در برنامه «خندوانه» بیاید. آهنگ‌ها و سرودهای جدید در استودیو، کلیپ‌های تازه و کمدین‌های جدید از جمله عواملی هستند که به «خندوانه» اضافه می‌شوند.
بخش‌های نمایشی که فرم چندان نمایشی هم ندارد و مسابقه هم از جمله مسائلی است که به آن فکر می‌کنم.

تصمیم گروه «خندوانه» این است که اتفاقات جدید به مرور زمان در برنامه روی دهد.

*چه چیزی رامبد جوان را‌ آزار می دهد؟

بی نظمی و بی تعهدی.

*به پخش «خندوانه» از شبکه‌های دیگر فکر کرده اید؟

مهم این است که حرف«خندوانه» که اتفاقاً حرف مهمی است شنیده شود و فرقی نمی‌کند که این برنامه از چه شبکه‌ای به روی آنتن برود.

*گاهی اوقات شما در مقابل حرف‌های مهمانان موضع می‌گیرید. چرا؟

من اجازه دارن نظرم را محترمانه و با رعایت ادب به  مهمانم بگویم و موضع‌هایم در داخل صحبت‌هایم کاملاً مشخص است و وقتی که از حرف کسی خسته شوم با حرکاتم این مسئله را به او نشان می‌دهم.

شما سابقه‌ی زیادی در سینما دارید. امسال هم در فیلم «آزادی مشروط» نقش آفرینی کردید.

*نظرتان راجع به این نقش چه بود؟

یک نقش خوب و متفاوت.

*قصد بازگشت جدی تر به سینما را ندارید؟

من تا آخر امسال باید یک فیلم بسازم و گرنه حالم بد می‌شود حالا این فیلم می‌تواند«خندوانه» یا هر اثر دیگری باشد.

*آیا برنامه خاصی برای تولید کار سینمایی دارید؟

پنج فیلمنامه در حال نگارش دارم که برای من نوشته می‌شود که مطمئنم هر یک از آنها آثار درخشانی در سینمای ایران خواهد شد.

*روند تولید خندنده به کجا رسیده است؟

«خندنده» هم در حال نگارش است اما به دلیل نداشتن زمان هنوز فرصت نکردم به درستی به چارچوب‌های آن بپردازم. پروژه «خندنده» کاری بسیار سنگین و حساس است که نمی‌توانم از آن غافل شوم به همین خاطر تمام زمانم را صرف تولید «خندوانه» کردم اما تا پایان سال یکی از 5 فیلمنامه را به تصویر خواهم کشید.

*آیا «خندوانه» حضور شما را در سینما کمرنگ نکرده است؟

قطعاً «خندوانه» حضور من را در سینما کمرنگ کرده اما این کار هم یک نوع فعالیت در عرصه هنر است، چه فرق می‌کند که در چه صحنه‌ای باشی مهم این است که برای مردم کشورت فعالیت کنیم. امیدوارم «خندوانه» مورد توجه مخاطبان واقع شده باشد و لحظات شادی را هر چند کوتاه برای مردم مهیا کند.

*چه صحبتی در مورد مخاطبان «خندوانه» دارید؟

من از مردم خواهش می‌کنم که به «خندوانه» اعتماد کنند. گاهی می‌شنوم در آراء ارسالی شک ایجاد می‌شود اما باید بگویم که آراء صحت دارد و من خودم یکی یکی آنها را می‌نویسم گاهی اتفاق افتاده که فکرش را نمی‌کردیم شخص x خنده‌ی برتر شود اما رأی‌ها به سمت او بوده است یکسری صحبت هم هست که هزینه پیامک‌ها در جیب من می‌رود . لازم است بگویم آن سامانه یک سامانه دولتی است و یک ریال هم در جیب من نمی‌رود از مردم می‌خواهم اگر برنامه را دوست دارند به مهمان‌های مورد علاقه شان رأی دهند و خنده را فراموش نکنند.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"