کد خبر: ۳۰۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
خبرگزاری مهر: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۱۲ درصد مردم ایران مصرف کننده مواد دخانی اعم از سیگار و قلیان هستند.

دکتر خسرو صادق نیت در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، یکی از مهمترین علل رشد مصرف سیگار در کشورمان را عرضه و دسترسی آسان به مواد دخانی عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد بیش از ۱۲ درصد از جمعیت کشور سیگار و قلیان مصرف می کنند که البته این آمار مربوط به سال ۱۳۹۰ است.

وی همچنین نسبت به افزایش رو به رشد مصرف قلیان در میان جوانان و نوجوانان کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: مصرف قلیان در میان دختران و خانواده ها هم در مقایسه با چند سال پیش بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات، قیمت پایین دخانیات را از دیگر علل افزایش مصرف آن در کشور برشمرد و گفت: قیمت سیگارهای تولیدی یک شرکت کره ای در داخل کشورش ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است اما محصولات همین شرکت در ایران بین ۲ تا ۴ هزار تومان است.

وی ادامه داد: قاچاق دخانیات به علت قیمت پایین محصولات دخانی در کشورمان نیست بلکه ۷۶ کشور دنیا با افزایش مالیات توانستند هم قاچاق و هم مصرف این محصولات را کاهش دادند.

صادق نیت در واکنش به موضوع پشت پرده قاچاق سیگار افزود: قاچاق سیگار نیاز به هماهنگی جدی دارد و اینکه توزیع و قاچاق سیگار در کشور ما منظم و زیاد است نشان از آن دارد که شبکه قدرتمندی پشت آن وجود دارد و برای برخورد با آن هم باید از نیروی قدرتمند استفاده کرد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"