کد خبر: ۳۰۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته گذشته تاکنون گروه خودرو به لحاظ حجم و ارزش در صدر معاملات صنایع بورسی قرار داشتند این در حالی است که کمتر اتفاق می افتاد که به لحاظ ارزشی ، گروه خودرو رتبه اول را در بورس به خود اختصاص دهند.

تاثیر ابهامات قیمتی بر آینده بازار سهام خودروسازان

به گزارش خبر خودرو، کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت : طی هفته گذشته تاکنون گروه خودرو به لحاظ حجم و ارزش در صدر معاملات صنایع بورسی قرار داشتند  این در حالی است که کمتر اتفاق می افتاد که به لحاظ ارزشی ، گروه خودرو رتبه اول را در بورس به خود اختصاص دهند.

کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :  قرار گرفتن گروه خودرویی به لحاظ ارزشی در صدر معاملات بورس  ناشی از این است تقاضای بسیار خوب سهام گروه خودرویی است  ضمن اینکه آینده و چشم انداز بسیار روشنی را فعالان بازار سرمایه در این گروه مشاهده می کنند.

وی تصریح کرد :  هم اکنون عده ای افراد کارشناس نما مدعی اند که مجامع بورسی وضعیت مناسبی ندارد و یا سودآوری شرکتهای بورسی آنچه که پیش بینی شده تحقق پیدا نمی کند که متاسفانه این گونه مباحث بسیار غیر کارشناسی بازار سرمایه را با ابهام مواجه می کنند.

وی گفت : این افراد دنبال این هستند که مردم و سهامداران را از آینده شرکتهای بورسی خصوصا گروه خودرویی دلسرد کنند در حالی که اطلاعیه های اولیه شرکتهای خودرویی و نیمه خودرویی همگی حاکی از این است که بهترین درآمد و سود هر سهم  در سال مالی 93 به میزان 100 درصد تحقق یافته است و عمده شرکتها نیز طی روزهای اخیر تعدیلات بسیار خوب و مثبتی را در گزارشات اعلام کردند.

وی اظهار داشت : در گروه  خودرو همچنین شاهد درآمدهای غیر عملیاتی بودیم که ناشی از قراداد با یکسری از شرکتها است که می تواند تاثیر بسیار خوبی در سودآوری شرکتها داشته باشد.

وی تاکید کرد : ورود شرکتهای خارجی و شراکت با برخی از آنها و کسب دانش فنی همگی اخبار خوشایندی است که حول محور صنایع بورسی  خصوصا گروه خودرویی که در دو سال گذشته یکی از مظلوم ترین صنایع بورسی بوده اتفاق افتاده است  این مشخص نیست که این به ظاهر کارشناسان چگونه از عدم پوشش  سود هر سهم در گروه  خودرویی و یا شرکتهای بورسی و یا عدم توزیع سود سهام مناسب در مجامع شرکتهای بورسی صحبت به میان می آورند.

این کارشناس ارشد بازار بورس اظهار داشت :اغلب شرکتهایی که مجامع برگزار کردند بهترین توزیع سود سهام را نسبت به سالهای گذشته به سهامداران پرداخت کردند و بهترین   پوشش ها را از سال مالی 93 به بازار اعلام کردند قطعا این افراد باید پاسخ گو باشند  چون موجب تلاطم در بازار سرمایه می شوند.

شیخی تاکید کرد : طی هفته گذشته بیشترین حجم و ارزش معاملات در گروه خودرویی مربوط به شرکت سایپا دیزل ، ایران خودرو و همچنین  پارس خودرو بوده است .

وی گفت : گروه خودرو گروهی است که به عنوان چرخ محرک اقتصادی از آن نام برده می شود. این گروه چنانچه بتواند خوب عمل کند می تواند گروههایی چون فلزات اساسی لاستیک سازی و پتروپالایش ها و صنایع زیادی  را رونق بخشد  در واقع گروه خودرو گروهی است که چرخش آن موجب حرکت بسیاری از صنایع می شود.

وی اظهار داشت : خوشبختانه روند تولید در گروه خودرو نسبت به سال 91 و 92 ، حدود 200 درصد و بیش از 300 تا 400 درصد در سود آوری رشد و افزایش را شاهد بوده ایم.

وی افزود : این اخبار خوشایند موجب خوشبینی کارشناسان بورس نسبت به بازار سرمایه نه تنها در گروه خودرو ، بلکه کل بازار سرمایه شده است در حالی که اظهارت غیر کارشناسی برخی از افراد موجب برخی مشکلات و ابهامات در این حوزه می شود.

وی با اشاره به اینکه در ماههای آینده قطعا گروه خودرویی در صدر معاملات بورس اوراق بهادار خواهند داشت ، خاطر نشان کرد :در روزهای اخیر نیز معاملات سهام روند رو  به رشدی داشته و  تغییرات قیمتی مثبتی را در اکثر نمادهای بورسی شاهد بودیم  و سهام شرکتهای خودرویی تغییرات مثبت و منفی داشته چنانچه برخی ابهامات مثل در خواست قیمت  خودروسازان می تواند در آینده این صنعت تاثیر بگذارد .

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"