کد خبر: ۳۰۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : صرف نظر از قانونی که در خصوص قیمت گذاری خودرو وجود دارد معتقدم که باید قیمت گذاری خودرو با نظر تولید کنندگان انجام شود.

نقشه قیمت گذاری خودرو دخالت بلا وجهی است که هیچ نتیجه ای را در بر ندارد

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : صرف نظر از قانونی که در خصوص قیمت گذاری خودرو وجود دارد  معتقدم که باید قیمت گذاری خودرو با نظر تولید کنندگان انجام شود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، با اشاره به طرح ابهام در خصوص قیمت گذاری خودرو توسط رئیس شورای رقابت افزود : در این شرایط باید پرسید چرا شورای رقابت در این سال های اخیر که اقدام به قیمت گذاری کرده منتظر این نبوده که مجلس به آنها اجازه قانونی بدهد ؟

وی افزود : با این شرایط معتقدم که نقشه قیمت گذاری حرکت خوبی نیست و دخالتی که صورت می گیرد دخالت بلا وجهی است  و هیچ نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

وی با انتقاد از فرایند قیمت گذاری خودرو در چند سال اخیر گفت : البته شرایطی شورای رقابت به دنبال قانون می گردد که آیا وظیفه قیمت گذاری را دارد یا نه که این سوال مطرح است سال هایی که این شورا بر اساس قانون عمل می کرده آیا عملکرد درستی داشته است  که امروز دنبال قانونی برای قیمت گذاری می گردد؟

نماینده شهریار در خانه ملت  ادامه با اشاره به طرح تعیین انحصار و یا غیر انحصاری بودن خودرو در کشور افزود : البته موضوع انحصاری بودن و یا نبودن خودرو در صورت نیاز باید توسط دولت و کارشناسان اقتصادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مشخص شود اما صرف نظر از این موضوع باید دید که سالهایی که شورای رقابت در این حوزه به صورت قانونی فعالیت کرده ، آیا موفق بوده است؟

گروسی  تاکید کرد :  باید تولیدکنندگان قیمت ها را تعیین کنند اما همزمان دستگاههای ناظر مثل سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز بر جریان قیمت ها در بازار نظارت نمایند.

وی خاطر نشان کرد : البته با تعیین قیمت خودرو در بازار عرضه و تقاضا و توسط تولیدکنندگان در مقطعی مشکلاتی بوجود خواهد آمد  اما پس از زمانی کوتاه این مسائل فروکش نموده و موجب رقابت پذیری در بازار خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"