کد خبر: ۳۰۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت : تا پایان سال 95 ، میزان داخلی سازی مینی بوس آرین به حداقل 90 درصد می رسد.

آغاز شماره گذاری و تحویل اولین مینی بوس تولید داخل در شرکت ایران خودرو دیزل

به گزارش خبر خودرو ، مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل گفت : تا پایان سال 95 ، میزان داخلی سازی مینی بوس آرین به حداقل 90 درصد می رسد.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، غلامرضا رزازی در نشست خبری شماره گذاری و تحویل اولین مینی بوس تولید داخل اظهار داشت : طراحی مینی بوس آرین در حال حاضر با حداقل 75 درصد ساخت داخل تولید می شود و با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال آینده به 90 درصد خواهد رسید.

وی افزود : گیربکس، محور، جعبه فرمان، بدنه و برخی دیگر از قطعات این مینی‌بوس کاملا داخلی سازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران خودرو دیزل از بزرگترین ظرفیت تولید در منطقه خاورمیانه برخوردار است ، افزود :  هم اکنون شرکت ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید 25 هزار کامیون کشنده ، 5500 دستگاه اتوبوس ، 6500 دستگاه ون و پیکاپ و مینی بوس و در مجموع از ظرفیت تولید 35 هزار دستگاه خودرو تجاری برخوردار است.

وی گفت : هم اکنون ایران خودرو به 30 کشور جهان صادرات دارد و با برندهای مختلف خودروهایی را به آسیا و آفریقا صادر می کند.

وی با اشاره به سابقه تولید مینی بوس در این شرکت خاطر نشان کرد : تولید مینی بوس در ایران خودرو دیزل در یک دهه گذشته و بین سالهاس 79 تا 89 با طرف خارجی در جریان بود البته سهم ساخت داخل این خودرو مطلوب نبود اما 90 درصد بازار توسط توسط محصول کروز شرکت ایران خودرو دیزل تامین می گردید اما به دلیل تحریم ها و عدم همکاری طرف خارجی ، شرکت ایران خودرو دیزل به سمت داخلی سازی حرکت نمود و محصول مینی بوس آرین با درصد ساخت بالا را طراحی و تولید نمود.

وی خاطر نشان کرد : تنها آیتم داخلی سازی نشده در مینی بوس کاملا ایرانی آرین ، موتور این خودرو است که هم اکنون در شرکت ایدم در حال طراحی است تا با استاندارد یورو 3 تولید شود که البته  قابلیت ارتقاء به استاندارد یورو4 را نیز خواهد داشت.

وی اظهار داشت : هم اکنون 1700 قطعه در مینی بوس آرین وجود دارد که 950 قطعه آن توسط شرکت اپکو و از طریق منابع داخلی تامین می شود و حدود 650 قطعه از این خودرو توسط شرکت ایران خودرو دیزل تولید می شود و تنها 50 قطعه در این محصول از قطعات خارجی استفاده شده است.

وی قیمت این مینی بوس را 119 میلیاون تومان اعلام کرد و افزود :  قیمت تعیین شده برای مینی بوس آرین بر اساس ارزش قطعات داخلی سازی شده آن تعیین شده است.

تحویل ماهیانه 100 دستگاه مینی بوس آرین به متقاضیان

وی میزان تولید این محصول را در سال جاری 1000 دستگاه عنوان کرد و افزود : بر اساس برنامه ریزی ، ماهیانه 100 دستگاه از مینی بوس آرین تحویل مشتریان خواهد شد اما  ظرفیت دستیابی به تولید 5 تا 6 هزار دستگاه در سال در شرکت فراهم است.

وی همچنین به ظرفیت حمل مسافر این مینی بوس اشاره کرد و گفت :  با توجه به آخرین استانداردهای الزامی ظرفیت مسافر این مینی بوس 1+15 است که در طراحی جدید این ظرفیت به  1+22  خواهد رسید.

وی همچنین گارانتی این محصول را 3 سال اعلام کرد و گفت : تا کنون برای 300 دستگاه مینی بوس آرین تعهد ایجاد شده است که 150 دستگاه تولید و ظرف 10 روز آینده تحویل مشتریان خواهد شد.

قرارداد با سازمان راهداری برای نوسازی هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه با اشاره به تردد 90 هزار دستگاه مینی بوس درحوزه درون و برون شهری افزود : از این تعداد مینی بوس در کشور حدود 76 هزار دستگاه از آنها با عمر بالای 15 سال است  که بر اساس استانداردها فرسوده محسوب می شوند. 

رزازی نبود منابع مالی را مشکل اصلی نوسازی مینی بوس های فرسوده در کشور اعلام کرد و گفت : به همین منظور قراردادی با سازمان راهداری تنظیم و به امضاء رسیده تا 1000 دستگاه از مینی بوس های فرسوده را با تسهیلاتی در حدود 70 درصد قیمت خودرو و بهره مناسب در اختبار متقاضیان  قرار داده شود.

مدیر پروژه تولید مینی‌بوس آرین در ادامه این نشست با اشاره به مزیت های مینی بوس کاملا  ایرانی آرین ، گفت : قدرت گشتاور بالا ، مصرف سوخت کم ، برخورداری از گیربکس ZF و همچنین  استاندارد آلایندگی یورو3 و قابل تبدیل به یورو4 از مزیت های این محصول به شمار می رود .

اردلان حسینی افزود : سیستم ترمز این مینی‌بوس به سیستم هیدروتنوماتیک ارتقاء یافته و قدرت آن نیز از 113 اسب بخار به 154 اسب بخار افزایش یافته است به طوری که در تمامی شیب ها جاده ای و مناطق جغرافیایی امکان تردد دارد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه  به تولید سایر محصولات این شرکت پرداخت و گفت :  تولید اتوبوس 12 و 18 متری  با برند شرکت ایران خودرو دیزل از دیگر برنامه های این شرکت در سال جاری است که هم اکنون طراحی و نمونه سازی شده و در مرحله تست قرار دارد.

رزازی همچنین از تولید 600 دستگاه وانت پیکاپ بنزینی در سال جاری خبر داد و گفت : علاوه بر این محصول محصول ون نیز با درصد بالای ساخت داخل از دیگر برنامه ای تولیدی شرکت ایران ایران خودرو دیزل است .

وی در ادامه در خصوص همکاری با شرکت CNHTC گفت : در حال حاضر همکاری جدیدی با این شرکت نداریم اما در حال مذاکره هستیم تا در آینده همکاری های جدیدی را با این شرکت از سر بگیریم.

 وی همچنین تنوع در تولید و تولید هزار دستگاه کشنده فوتون را از برنامه دیگر این شرکت در سال جاری اعلام کرد و اظهار داشت :  هم اکنون مجوز شماره گذاری هزار دستگاه فوتون دریافت شده است و به زودی به بازار عرضه می شود همچنین گام بعدی شرکت داخلی سازی محصولات چینی است که این موضوع هم اکنون توسط شرکت دنبال می شود.

 وی در ادامه در خصوص همکاری با شرکت بنز گفت : ایران خودرو دیزل بیش از 50 سال است که به عنوان نماینده انحصاری با شرکت بنز قرارداد همکاری دارد به طوری که هم اکنون محصول آکسور این شرکت در حال تولید در شرکت ایران خودرو دیزل است همچنین بنا داریم  تا برای تولید 1000 دستگاه آمبولانس نیز همکاری جدیدی را با شرکت بنز داشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین در خصوص موضوع همکاری شرکت سایپا دیزل با شرکت بنز گفت : موضوعی که در این ارتباط مطرح است ، همکاری سایپا دیزل با یکی از پاتنرهای شرکت بنز است.

رزازی در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه سرمایه گذاری شرکت بنز در شرکت ایران خودرو دیزل گفت : در سنوات گذشته شرکت بنز به دلیل همکاری ، سرمایه گذاری های زیادی را با شرکت های تابعه ایران خودرو به خصوص شرکت ایدم داشته است به طوری که تولید برخی از موتورها با سرمایه گذاری بنز در شرکت ایدم انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری گذشته و بسیار خوب  شرکت بنز با شرکت ایران خودرو دیزل گفت : همکاری با بنز در این سالها دانش فنی و سهم خوبی را برای شرکت ایران خودرو دیزل بوجود آورد ضمن اینکه همکاری با بنز در سطح بسیار گسترده و بر مبنای دستیابی به عمق ساخت داخل  و توسعه صادرات بوده است.

وی همچنین در خصوص تولید ون پایه گاز سوز در این شرکت گفت : تولید 60 هزار دستگاه ون پایه گاز سوز در برنامه شرکت ایران خودرو دیزل است ظرف ماههای آینده تولید خواهد می شود.

احتمال 100 درصدی تولید سواری بنز در ایران

وی در ادامه در خصوص واگذاری شرکت ستاره ایران گفت : برنامه استراتژیکی برای فعال سازی مجدد آن در هیات مدیره شرکت در حال تدوین است و هیچ برنامه ای برای فروش و واگذاری این شرکت وجود ندارد.

وی در پایان از احتمال 100 درصدی تولید سواری های بنز در این شرکت خیر داد و  گفت : با توجه به پتانسیل موجود علاوه بر قرارداد تولید سواری در کلاس E ، تولید سواری هایی در کلای C در شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو دیزل دست برنامه ریزی است .

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"