کد خبر: ۳۰۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، یک فعال بازار خودرو گفت : متاسفانه روز به روز رکود حاکم بر بازار خودرو داخلی و وارداتی ها شدیدتر می شود .

علت اصلی رکود شدید بازار خودرو چیست؟!

 

به گزارش خبر خودرو ، یک فعال بازار خودرو گفت :  متاسفانه روز به روز رکود حاکم بر بازار خودرو داخلی و وارداتی ها شدیدتر می شود .

کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : عرضه بیش تر از تقاضا و عدم ثبات اقتصادی ناشی از ابهام در نتایج مذاکرات هسته ای شرایط بازار کشور خصوصا بازار خرید و فروش خودرو را با رکود جدی مواجه کرده است .

وی تصریح کرد : البته در سالهای گذشته نیز موضوع مذاکرات مطرح بود اما عرضه خودرو به میزان فعلی نبود اما امروز عرضه  بیش تر از تقاضا شده و همین مساله موجب رکود در بازار خودرو شده است.

وی در ادامه در خصوص تاثیر افزایش سقف وام خودرو بر شرایط کنونی بازار خودرو گفت : پیش بینی می شود تسهیلات اختصاص یافته بر خروج خودروهای فرسوده و جایگزینی در این بخش موثر واقع شود اما در بازار خودرو با توجه به سود در نظر گرفته شده ، تاثیر چندانی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد : البته در صورتی که شرایط برای دریافت وام همانند گذشته سخت گیرانه و با وجود تضامین مختلف باشد این شرایط بر کاهش تقاضای افراد برای دریافت وام تاثیر گذاشته و قطعا تعداد محدود تری اقدام به دریافت وام خودرو خواهند کرد.

این فعال بازار خودرو گفت : با این شرایط رکود فعلی بازار تاثیر چندانی نیز در افت قیمت خودروها در بازار نگذاشته و همچنان اغلب خودرو با قیمت کارخانه معامله می شوند جز اشخاص و واردکنندگانی که به دلیل مشکل مالی ناگزیر به عرضه خودرو زیر قیمت بازار می شوند .

نیکخواه افزود : پیش بینی می شود تا تیرماه و مشخص شدن نتایج مذاکرات شرایط موجود بر بازار خودرو حاکم باشد .

وی در خصوص تاثیر افزایش احتمالی قیمت خودرو بر وضعیت بازار اظهار  داشت : هر چند به نظر می رسد شورای رقابت با این موضوع مخالفت نماید اما در صورت هر گونه افزایش قیمت ، بازار خودرو با رکود جدی تری مواجه خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"