کد خبر: ۳۰۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

عزم جدی برای تنوع بخشی در تولید در گروه خودروسازی سایپا

به گزارش خبر خودرو ، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در توسعه محصول گفت : هدف گروه خودروسازی سایپا عرضه محصولات با کیفیت به مشتریان است.

به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، ناصر آقا محمدی در مراسم  تحویل نمادین اولین سری برلیانس H320 اظهار داشت : با وجود  هماسیگی 16 کشور با ایران ، خودروسازان داخلی با تولید محصولات جدید می توانند بازار خوبی را جذب نمایند.

وی تاکید کرد : هم اکنون ایران به لحاظ تولید خودرو در رتبه 12 یا 13 رنکینگ جهانی قرار دارد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر  ایران به لحاظ نیروی کار جزء ارزان ترین کشورها محسوب می شود و این موضوع مزیتی برای تولید و صادرات محصولات به منطقه به شمار می رود.

 وی با اشاره به اینکه برای عرضه یک محصول، 3 مولفه حاکمیت ، نیاز مشتری و زنجیره تامین موثر است ، اظهار داشت : برای عرضه یک خودرو ضمن اینکه وضع قوانین و مقررات از سوی حاکمیت موثر است ، توجه به نیاز مشتری و زنجیره تامین قوی نیز در این راستا تاثیر بسیاری دارند خوشبختانه در حوزه زنجیره تامین ایران با مشکل چندانی مواجه نیست و در تولید قطعه پیش رو است به طوری که این جریان موجب شده تا در سال گذشته بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید شود.

مدیرعامل شرکت پارس خودرو در ادامه به هدف گذاری گروه سایپا در حوزه توسعه محصول اظهار داشت : گروه سایپا در راستای توسعه محصول اقدام به تنوع بخشی در تولیدات نموده است و در این راستا عزم جدی دارد.

 آقا محمدی گفت : خوشبختانه با توسعه پلت فرم X200 افزایش تولید تیبا اجرایی گردید به طوری که در سال گذشته حدود 25 تا 30 هزار دستگاه از محصولات سایپا بر روی پلت فرم X200 تولید گردید.

وی همچنین با توجه برنامه تنوع بخشی در تولید در گروه سایپا به عرضه خودرو 211 هاچ بک و همچنین و  محصول 151 سایپا اشاره کرد و اظهار داشت : در هدف گذاری و تنوع بخشی در تولید در سال گذشته بیش از 20 هزار دستگاه خودرو هاچ بک 211 تولید و عرضه شد همچنین محصول 151 سایپا با نوع کاربری خود موجب  تنوع بخشی در محصولات سایپا شد.

وی در ادامه به طراحی پلت فرم SP100  در سایپا اشاره کرد و گفت : با طراحی پلت فرم  جدید SP100 بنا داریم انواع محصولات در رده هاچ بک ، سدان و SUV را تولید و عرضه کنیم همچنین با طراحی پلت فرم اس پی صفر مدل های جدید از خودروهای را طراحی و عرضه می شوند.

وی در ادامه به همکاری سایپا در سال های اخیر با شرکت های خارجی چون پژو سیتروئن ، رنو و نیسان اظهار داشت : گروه خودروسازی سایپا در تولید محصول و همکاری با شرکت های خارجی ، توجه به نیاز مشتریان دارد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح خط تولید محصولات برلیانس در گروه سایپا ، گفت : همکاری با شرکت برلیانس با توجه به کلینیک های صورت گرفته و بر اساس نیاز بازار صورت گرفت و به سرعت پس از مذاکرات ، مقرر گردید تا دو مدل از محصولات این شرکت در داخل تولید شوند.

وی تصریح کرد : قیمت این خودروها بین 35 تا 55 میلیون تومان بر اساس مدل دنده ای و اتومات متفاوت خواهند بود البته تحقیقات در بازار داخل نشان می دهد که اغلب خودروها در بازار داخل در این سگمنت قیمتی قرار دارند.

وی گفت : شرکت برلیانس شرکت معتبر در چین است و تنها شریک چینی بی ام و آلمان است و از توان طراحی و مهندسی بالایی برخوردار است که در صورتی که همکاری سایپا با برلیانس به نحو پایداری ادامه یابد می توانیم محصولاتی خوبی را با این شرکت در داخل تولید و عرضه نماییم.

 وی افزود : در همین راستا توافقات خوبی برای افزایش داخلی سازی محصولات برلیانس در داخل داشته ایم که قطعا اجرایی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه نگاه گروه سایپا به محصولات جدید بر اساس تولید انبوه است ، تاکید کرد : گروه سایپا ، خودروسازی از دانش فنی بالا ، قدرت طراحی و انگیزه بسیار بالایی برخوردار است به همین منظور بنا دارد تا خودروهای را به صورت انبوه تولید و به عنوان برند در منطقه صادر نماید.

وی افزود : در همین راستا تاکنون گروه خودروسازی سایپا بیش از 120 دستگاه خودرو را به عراق صادر نموده است.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"