کد خبر: ۳۰۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴

رکود فعلی در بازار خودرو در 30 سال گذشته بی سابقه است

به گزارش خبر خودرو ، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل گفت : متاسفانه همچنان بازار خودرو در رکود  به سر می برد به طوری که در هفته های اخیر رکود  بازار خودرو شدید تر نیز شده است.

حسن زمانی افشار در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : از ابتدای سال با وجود رکود حاکم بر بازار خودرو، تغییر و کاهش قیمت چندانی جزء در یکی دو مدل خودرو که دو سه درصدی افت قیمت داشتند ، افت قیمت بیشتری را در بازار خودروهای داخلی شاهد نبوده ایم.

وی با ابراز تاسف از شرایط حاکم بر بازار خودرو خاطر نشان کرد : هر چند هر ساله در فصلی از سال بازار خودرو با کاهش تحرک مواجه می شود اما متاسفانه امسال بازار خودرو بسیار شرایط بدتر و نگران کننده تری دارد به طوری که مدت زیادی است که عملا هیچ خرید و فروش در بازار صورت نمی گیرد.

وی افزود : در 30 سالی که در بازار خودرو فعالیت دارم تاکنون بازاری به این بی معرفتی را ندیدم.

وی اظهار داشت : متاسفانه از ابتدای امسال موضوع توافقات هسته ای و انتظارات ناشی از آن بر بازار خودرو سایه انداخته است و رکود بازار را تشدید کرده است.

وی با اشاره به در خواست شرکتها مبنی بر افرایش قیمت گفت : در صورت در سال 94 به اتحادیه های نمایشگاه اتومبیل هیچ گونه افزایش قیمتی در تعرفه معاملات نباید صورت گیرد تبعا به نظر نمی رسد که دولت اجازه افزایش قیمت خودرو را نیز به شرکتها صادر کند.

وی افزود : هر چند در صورت افزایش قیمت ، به تدریج بازار نیز با نرخ های جدید هماهنگ خواهد شد اما در وضعیت کنونی با توجه به انتظاری که دربازار وجود دارد و همچنین کاهش توان اقتصادی و نبود نقدینگی در دست مردم پیش بینی می شود رکود حاکم بر بازار خودرو شدیدتر نیز شود.

وی همچنین در خصوص تاثیر افزایش وام خودرو بر بازار خودرو اظهار داشت :  در صورتی که وام خودرو به سهولت در اختیار خریداران قرار گرفته و مستقیما به بازار خودرو تزریق شود قطعا شرایط بازار متفاوت شده و تحرکی در بازار خودرو صورت خواهد گرفت اما چنانچه وام خودرو به بخش های دیگری مثل بازار سکه و ارز وارد شود ودر این بخش ها هزینه شود تبعا تاثیری در بازار نخواهد داشت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"