کد خبر: ۳۰۵۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
تابناک: معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: 520 شهر کشور با بحران کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.

اسماعیل نجار روز سه شنبه در همایش ملی فضای سبز کم آب در کاشان، دستکاری خواسته و ناخواسته بشر در طبیعت را باعث تغییر اقلیم دانست و افزود: تولید گازهای گلخانه ای، چرخش و گرم شدن کره زمین و تغییر نوع بارش ها نتیجه این دستکاری هاست.

وی تصریح کرد: ایران اینک با این تغییر اقلیم به واسطه آنکه در کمربند خشک و نیمه خشک کره زمین قرار دارد، دست و پنجه نرم می کند.

نجار افزود: طی دو دهه گذشته معضل خشکسالی گریبانگیر کشور ما شده است که برای رفع آن نیاز به مدیریت داریم.

وی گفت: بحران به حادثه آنی گفته می شود که جامعه ای را تحت تاثیر قرار می دهد به طوری که آن جامعه نتواند به زندگی خود ادامه دهد.

معاون وزیر کشور حفظ فضای سبز را مقدم بر ارتقای آن دانست و گفت: باید بکوشیم از پساب ها بنحو مطلوب استفاده و آن را مدیریت کنیم، این امر تلاش وزارت نیرو با کمک شهرداریها را برای تفکیک فضای سبز شهری و آب شرب می طلبد.

وی با بیان اینکه ما ظرفیت های کشور را شناخته ایم اما به آن عمل نمی کنیم، تاکید کرد: ما هنوز نمی دانیم چه محصولی در این بحران کم آبی باید کاشته شود یا صنایع پتروشیمی و فولاد را که باید در کنار دریا احداث شود در مناطق خشک احداث می کنیم.

وی رفع این موانع و مشکلات را نیازمند اصلاح قوانین و کار کارشناسی و تصمیم گیری درست از سوی مجلس شورای اسلامی دانست.

همایش ملی فضای سبز کم آب با رویکرد ارتقای سطح کمی و کیفی فضای سبز و با هدف حفظ فضای سبز بویژه در مناطق گرم و خشک کشور با توجه به بحران آب، روزهای پانزدهم و شانزدهم اردیبهشت با همکاری دانشگاه کاشان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری کاشان در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"