کد خبر: ۳۰۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تحریم ها و رفع آن بر صنعت خودرو کشور گفت: ما با درس گرفتن از دوران تحریم باید راه آینده خود را در صنعت خودرو بهتر پیدا کنیم...

صنعت خودرو کشور باید از دوران تحریم درس بگیرد

به گزارش خبرخودرو ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر تحریم ها و رفع آن بر صنعت خودرو کشور گفت: بحث کلی این است که اگر ما واقعا تحریم را یک اثر بدانیم در واقع چشم مان را بر روی واقعیت های جامعه بسته ایم. اگر بگوییم تحریم ها اقتصاد ما را فلج کرده این موضوع نیز درست نیست ، امروزه روند توسعه کشور در پرژوه های صنعتی یک روند در حال حرکت است ، ممکن است سرعتش کم شده باشد اما متوقف نشده است .

غلامرضا اسدالهی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو گفت: ما از تحریم ها می توانیم استفاده کنیم تا مشکلات کشور را با هم فکری خودمان حل کنیم مانند موضوع هسته ای. ما کشوری بودیم که در تولید سانتیفیوژها ناتوان بودیم ولی امروزه ما خود این عرصه را در دست گرفته ایم .

وی افزود: بطورکلی باید با تاکید بر توان داخلی از جایی شروع کرد و در واقع تحریم ها یک سری تنگناهایی را برای ما ایجاد کرد ولی در کل فرصت مناسبی برای ما بود تا حدودی به صنعت خودروی مان بپردازیم. البته مردم حدودی از صنعت خودرو گله مند هستند و این ناراحتی چه از لحاظ کیفت و چه کمیت به حق است .

وی اظهار داشت: صنعت خودروی کشور ما از کشور کره جنوبی زودتر آغاز به کار کرده است اما امروزه محصولات آنها بیشتر بازارهای جهانی را در دست گرفته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با درس گرفتن از دوران تحریم باید راه آینده خود را در صنعت خودرو بهتر پیدا کنیم و به تکنولوژی های روز دنیا ، که وجود تحریم ها دسترسی به آنها را برای مشکل کرده بود ، دست یابیم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"