کد خبر: ۳۰۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور از برنامه ریزی برای تولید انبوه خودروی برقی کوادرو، با رعایت استانداردهای جهانی خبر داد.

برنامه ريزي براي توليد انبوه خودروي برقي کوادرو

به گزارش خبرخودرو ، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان کشور از برنامه ریزی برای تولید انبوه خودروی برقی کوادرو، با رعایت استانداردهای جهانی خبر داد.

خودروی برقی دو نفره کوادرو، توسط دانشجویان نخبه شرکت دانش بنیان پاراکس وابسته به دانشگاه آزاد قزوین طراحی و ساخته شده و در سال 93 با ثبت در ردیف اختراعات، شماره ثبت صنعتی دریافت کرده است.

کواد با 130 سانتیمتر عرض و دو متر طول، در زبان لاتین به معنی چهار و کوادرو به معنی موتور سیکلت چهارچرخ است.

این خودرو که ساخت آن یک سال زمان برده است، با 400 کیلوگرم وزن، می تواند با سه ساعت شارژ برقی، مسافت 200 کیلومتر را حداکثر با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت طی کند.

محمد رضا نجفی منش دیروز در بازدید از واحد طراحی خودروی برقی کوآدرو در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با اعلام حمایت از تولید انبوه این خودرو گفت: تولید انبوه این خودرو گامی مثبت برای استفاده از سوخت های پاک و کمک به محیط زیست است .

موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هم استفاده از آن را کمکی برای کاهش ترافیک در شهرهای بزرگ از جمله تهران دانست.

هم اکنون نمونه اولیه این خودرو بدون کیسه هوا (ایربگ) طراحی شده، اما طراحان آن قصد دارند در نمونه های بعدی، کیسه هوا نیز بر روی آن نصب کنند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قبلا با ساخت خودروی خورشیدی هاوین توانسته بودند رکورد جهانی مسابقات آستون آمریکا را تغییر دهند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"