کد خبر: ۳۰۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
'طلال بن عبدالعزیز' شاهزاده سعودی طی سخنانی انتقادی و با اشاره به شکست کشورش در یمن گفت متحدان ما را تنها گذاشتند و باعث ضعف روحیه سربازان ما شدند.
شاهزاده‌سعودی: ایران، طی ۲۴ساعت عربستان را نابود می‌کند

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'الخبر پرس'، شاهزاده سعودی در مصاحبه با شبکه فوکس آلمان گفت: خلبانان مزدور که از آمریکا، اسراییل، مصر، فرانسه و پاکستان در این حملات حضور داشتند؛ برای هر پرواز هفت هزار و ۵۰۰ دلار مزد می خواستند و در واقع متحدان ما را در این جنگ تنها گذاشتند.

طلال که هجدهمین پسر 'عبدالعزیز ال سعود' است و عهده دار مناصب مختلفی در داخل و خارج عربستان بوده، در گفت و گو با این شبکه آلمانی افزود: عربستان به تازگی دریافته که جنگ علیه یمن اقدامی نابخرادانه و تصمیمی نادرست بوده است.

این شاهزاده عربستانی افزود: شمار زیادی از نیروهای ارتش عربستان طی این جنگ پس از آنکه متوجه شدند هم پیمانان ما را همراهی نمی کنند، از ترس کشته شدن به وسیله یمنی ها از خدمت فرار کردند.

به گفته وی، اختلاف هایی در میان خاندان حاکم در عربستان در خصوص حمله به یمن وجود دارد و عربستان در حال حاضر دریافته است که تصمیم حمله به یمن نادرست بوده و به همین دلیل راه حل هایی برای برون رفت از این بحران را که قبلا نمی پذیرفت، اکنون می پذیرد.

طلال بن عبدالعزیز از جمله شاهزاده های مخالف سیاست های سلمان بن عبدالعزیز پادشاه کنونی عربستان است.

اظهارات این شاهزده عربستانی در مصاحبه اخیر خود با شبکه فوکس آلمان باعث مشکلات زیادی برای وی شد تا جایی که تحت فشار مجبور گردید سخنان خود را در این مصاحبه تکذیب کند.

او در مصاحبه شبکه «فاکس» آلمان گفته بود: «عربستان به هم‌پیمانان خود گفت که با تحریک و تهدید ایران ماجراجویی نکنند؛ زیرا اگر ما این اقدام را انجام دهیم بدین معناست که دروازه آتش جهنم را به روی خود گشوده‌ایم. نیروهای ایران می‌توانند عربستان را طی ۲۴ ساعت نابود کنند».

وی که برخی منابع مدعی شده‌اند بعدا این سخنان خود را تکذیب کرده، تصریح کرد، خلبانان‌های جیره‌خوار آمریکا، اسرائیل، مصر و پاکستان در قبال هر بمبی که شلیک می‌کردند ۷۵۰۰ دلار درخواست می‌کردند و هم‌پیمانان عربستان این کشور را خوار کردند.
این شاهزاده سعودی همچنین اذعان کرد که سربازان ارتش عربستان از ترس اینکه به دست نیروهای یمنی کشته شوند، پا به فرار گذاشته‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"