کد خبر: ۳۰۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

فارس، محمد آذر کیش در سایت شخصی‌اش آورده است: آبشار دژ محمدعلی‌خان دزفول در نزدیکی قلعه‌ طبیعی زیبایی که به دژ محمدعلی‌خان شهرت دارد در بخش سردشت در شمال شهرستان دزفول واقع‌شده است.

برای رفتن به این محل زیبا در جاده‌ سردشت بعد از روستای گوروی (توت علیا) از جاده‌ اصلی به سمت چپ در مسیر احمد فداله منحرف‌شده و بعد از گذشتن از روستای لب سفید و روستای بوالحسن، وسیله‌ نقلیه را متوقف کرده و حدود یک و نیم ساعت پیاده‌روی و کوه‌پیمایی باید کرد.

دژ محمدعلی‌خان یکی از محل‌های مناسب جهت برگزاری گشت‌های پاییز و زمستانه است و تا اوایل بهار نیز می‌توان به آن سفر کرد. باوجود طبیعت زیبا و چشم‌نواز منطقه، آبشار دژ به آن منطقه زیبایی دوچندانی داده است.

گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گردی زیادی هرساله برنامه‌هایی برای رفتن به این محل برگزار می‌کنند و بهتر است برای بازدید از این منطقه با این گروه‌ها همراه شد. مردم محلی به این دژ، «ممدلی خان» یا علیمردان خان نیز می‌گویند.

در طول مسیر دژ آبشار زیبایی خودنمایی می‌کند که از دو قسمت تشکیل‌شده و اطراف آن را درخت «مورد» پوشانیده است علاوه بر آن پوشش گیاهی منطقه با تغییر فصل‌ها عوض‌شده و می‌توان در هر فصل، حسی متفاوت از سفر به این منطقه تجربه کرد.

همچنین در مسیر درختان انجیر، بُنه و بلوط نیز به چشم می‌خورد؛ مناطق طبیعی دزفول در شمال خوزستان ظرفیت مناسبی برای توسعه و رونق صنعت گردشگری استان خوزستان هستند.

گفته شده در زمان رضا شاه که برنامه سرکوبی خان‌ها وجود داشت محمدعلی خان به این دژ طبیعی که هیچ راه نفوذی نداشت پناه برد و به همین دلیل به این نام مشهور شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
طراحی و تولید: "ایران سامانه"