کد خبر: ۳۰۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه ستاد اجرایی هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه گفت: براي انجام هر كار و فعاليتي از جمله برگزاري جشنواره ترافيك و رسانه، در ابتدا بايد فلسفه، اهداف و دلايل انجام آن كار را مشخص كنيم و بدانیم در نهايت مي‌خواهيم چه دست‌آوري را از آن استحصال نمایيم و به چه آرزويي برسیم.

هفتمین جشنواره ترافیک و رسانه با ابعاد وسیع­تری برگزار می­شود

به گزارش خبرخودرو ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه ستاد اجرایی هفتمين جشنواره ترافيك و رسانه گفت: براي انجام هر كار و  فعاليتي از جمله برگزاري جشنواره ترافيك و رسانه، در ابتدا بايد فلسفه، اهداف و دلايل انجام آن كار را مشخص كنيم و بدانیم در نهايت مي‌خواهيم چه دست‌آوري را از آن استحصال نمایيم و به چه آرزويي برسیم.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: بايد فتح قله را هدف بگيريم تا اميدوار به حضور در دامنه كوه باشیم و آرزوهاي مجهول و دست نیافتنی را به واقعيت‌هاي ملموس و معلوم تبديل كنيم و راجع به مسائل امروزمان صحبت نموده و عزم خود را جزم کنیم تا مشكلات موجودمان را حل و فصل نمایيم.

وي با اشاره به اين كه آينده پژوهي به معناي كشف آينده‌هاي غير قابل پيش‌بيني نيست، اظهار كرد: بايد ببينيم براي رسيدن به آرزوهايمان چه ابزارها و چه امکاناتي مي‌خواهيم و ساختار و سازمانمان را بر اين اساس تعريف و مشاركت كنندگان در اقداماتمان را بر این مبنا تعيين و چشم­اندازمان را براي آينده تبيين كنيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين‌ كه تمركز بر موضوع «خط سفيد» و توجه به آن به عنوان نماد نظم و انضباط، فعاليت اصلي مجموعه حمل و نقل و ترافيك و محور ويژه جشنواره ترافيك و رسانه است، تصريح كرد: هيأت علمي جشنواره بايد به پردازش اين موضوع مهم و ساير محورهاي جشنواره بپردازد.

هنرمندان به فرهنگ­سازی ترافیک کمک کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم تفكيك كار هيأت علمي و ستاد اجرايي جشنواره از يكديگر، اظهار كرد: علاوه بر         دست اندرکاران رسانه و خبرنگاران، دانشجويان علوم ارتباطات و رشته‌هاي مرتبط نيز بايد امكان حضور در جشنواره را داشته باشند و تا جای ممکن، مشاركت گروه‌هاي مختلف شهروندان در جشنواره فراهم شود.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه متأسفانه گروهي از رانندگان و راكبان موتورسيكلت به قوانین و مقررات هيچ توجهی ندارند و هیچ وقعي به قانون نمي‌گذارند، تصريح كرد: قانون شكني اقليتي از افراد كه حقوق اكثريت جامعه را زير پا مي‌گذارند، قصه پُر غصه­ای است که یکی از اهداف جشنواره بايد آسيب‌شناسي و ريشه‌يآبي همين بي‌ قانوني آشکار باشد.

وي با اعلام اين‌ كه علاوه بر خبرنگاران و دانشجويان، هنرمندان نيز بايد در جشنواره ترافيك و رسانه حضور جدي، فعال و مؤثر داشته باشند، گفت: متأسفانه برخي برنامه‌هاي تلويزيوني و فيلم‌هاي سينمايي به جاي تبلیغ و ترويج فرهنگ ترافيك، مروج و مبلغ بي فرهنگي در ترافيك هستند و همكاري ساختار يافته و سيستمي با هنرمندان، اين امكان را فراهم مي‌آورد تا امیدوار باشیم که در انتقال بسياري از آموزه‌ها و مفاهيم مورد نظر در حوره فرهنگ ترافيك می­توانیم از اين عزيزان استفاده كنيم.

مهندس تشكري هاشمي در پایان با تأکید بر اين كه بايد به نقطه‌اي برسيم كه مردم توجه به قانون و برخورد جدی با        قانون شكنان را از مسئولان مطالبه كنند، خاطرنشان كرد: در اين فرآيند، از اصحاب رسانه تا هنرمندان و از اصحاب علم و دانش تا سازمان‌هاي مردم نهاد، نقش دارند و در اين ميان، حتي خانم‌‌هاي خانه‌دار نيز مي‌توانند در اين موضوع مشاركت داشته باشند.

کاش به اندازه حیات درختان به جان انسان­ها اهمیت می­دادیم

همچنين در اين جلسه، دكتر غلامرضا كاظمي‌دينان دبير جشنواره ترافيك و رسانه از موضوع «خط سفيد» به عنوان شعار ويژه جشنواره نام برد و وجود هيأت داوران قوي، متشكل از جمعي از برجسته‌ترين اساتيد دانشگاه را نقطه قوت اين جشنواره دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي جعفرپور مشاور فرهنگي معاون شهردار تهران نيز با تأكيد بر اهميت محيط زيست و حفظ آن، گفت: ‌اگر جامعه به همان اندازه كه براي حفاظت از حيات درختان از خود حساسيت نشان مي‌دهد، براي صيانت از جان انسان‌ها نيز از خويش حساسيت به خرج مي‌داد، ديگر شاهد اين همه تخلف، تصادف و تلفات در جاده‌ها و خيابان‌هايمان نبوديم.

گفتني است مهندس محمد مهدي ميرزايي معاون آموزش سازمان ترافيك نيز خاطرنشان كرد: جشنواره امسال با ابعاد وسیع­تري انجام خواهد شد و از مشاركت دستگاه‌‌هاي اجرايي و نهادهاي علمي و از حضور اساتيد و دانشجويان نيز استفاده خواهيم كرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"