کد خبر: ۳۰۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴

مخالفت شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو در سال جاری

 

 

به گزارش خبر خودرو، عضو ناظر شورای رقابت گفت :  شورای رقابت در جلسه روز گذشته با هر گونه افزایش قیمت خودرو در سال جاری مخالفت کرد.

 

محمد علی مددی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : با توجه به بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر مخالفت دولت با هر گونه افزایش قیمت ، شورای رقابت در جلسه روز گذشته با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالفت نمود بنابراین خودروسازان به هیچ وجه حق افزایش قیمت خودرو را نداشته و هر گونه افزایش قیمت خودرو خلاف قانون است.

وی تصریح کرد : دولت در بخش نامه اخیر خود اعلام کرده که با توجه به تفاهمات صورت گرفته و کاهش متناسب نرخ تورم و نرخ ارز و کاهش احتمالی سود بانکی قیمت خودرو به هیچ وجه افزایش نخواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به افزایش یک درصدی قیمت خودرو تاکید کرد : با توجه به این موافقت نامه صورت گرفته خودروسازان صرفا مجوزافزایش یک درصدی قیمت ها را بر مبنای نرخ مالیات بر ارزش افزوده را دارند و به غیر از این رقم اجازه هیچ گونه افزایش قیمتی را تا بررسی و نهایی شدن در شورای رقابت را ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به درخواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و گفت : در خواست خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو در جلسات بعدی شورای رقابت مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت .

مددی تاکید کرد : در این درخواست خودروسازان با توجه به وضعیت بازار ، نرخ تورم و قیمت قطعات خواستار افزایش قیمت خودرو در سال جاری شدند که این موضوع در دستور جلسات بعدی شورای رقابت قرار خو.اهد گرفت.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"