کد خبر: ۳۰۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر: ابوالحسن فیروزآبادی در خصوص برگزاری هفته کارگر امسال در سراسر کشور گفت: در روز نخست هفته کارگر که از شنبه ششم اردیبهشت ماه آغاز می شود، مسئولان حوزه کار به همراه تشکل های کارگری برای ادای احترام به مرقد امام راحل (ره) می روند و با شهدای کارگر تجدید میثاق می کنند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اظهار داشت: روز یکشنبه ششم اردیبهشت ماه به نام روز مهارت و تامین اجتماعی نامگذاری شده و وزیر تعاون، کار و رفاه به طور سرزده از دو کارخانه بازدید و با کارگران آنها دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی از دو کارخانه در حوزه فعالیت های صنعت و کشاورزی بازدید می کنند. فیروزآّبادی ادامه داد: برنامه ای از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای بهبود و ارتقا مهارت کارگران برگزار می شود که وزیر کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست هم در آن حضور خواهند یافت.

به گفته فیروزآبادی، در عصر روز یادشده نیز جشنواره ورزش های همگانی برگزار می شود. وی با اشاره به روز دوشنبه هفتم اردیبهشت ماه گفت: این روز به نام روز کارگر، فرهنگ، امید و نشاط نامگذاری شده است. در این روز همایش ملی کار به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

قائم مقام وزیر کار با بیان اینکه در روز یادشده جشنواره فرهنگی هنر ایرانی با کمک خانه سینما برگزار می شود افزود: در مراسم یاد شده از پنج فیلم که از سوی سازمان سینمایی که در جشنواره فیلم فجر در حوزه کارگری برتر شده اند و از ۲ اثر نشر کتاب در زمینه داستان نویسی، شعر و نقاشی در حوزه کار که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی انتخاب شده اند، تقدیر خواهد شد.

وی در خصوص برنامه های روز سه شنبه هشتم اردیبهشت ماه نیز گفت: این روز به نام کارگر، زنان و خانواده نامگذاری شده و مراسمی برای تجلیل از زنان کارگر خواهد شد. همچنین تیم فوتسال منتخب کارگران و هنرمندان در این روز مسابقه خواهند داد.

فیروزآبادی اظهارداشت: در روز یادشده دیدار کارگران با رئیس جمهور برگزار خواهد شد و کارگران نمونه در حوزه ریاست جمهوری جوایز خود را دریافت می کنند. روز چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه به نام روز کارگر، ولایت و معنویت نامگذاری شده که در این روز کارگران با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

قائم مقام وزیر کار ادامه داد: در این روز وزیر کار و مدیران استانی به دیدار تعدادی از خانواده های شهدای کارگری خواهند رفت. وی در خصوص برنامه های روز پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه نیز تصریح کرد: این روز به نام روز کارگر خلاقیت و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده و رئیس جمهور با تعدادی از خانواده های شهدای کارگر دیدار خواهند داشت.

وی درباره روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه که روز جهانی کارگر است گفت: در این روز، کارگران کشور در صفوف نماز جمعه حضور می یابند و وزیر تعاون، کار و رفاه در این مراسم سخنرانی می کند.

این مقام مسئول در وزارت کار یکی از برنامه های متمایز امسال هفته کارگر را، حضور ۲۰۰ تیم پزشکی در کارخانه ها عنوان کرد و گفت: کارگران در این روز توسط تیم یادشده مورد معاینه کامل قرار خواهند گرفت.

قائم مقام وزیر کار ادامه داد: در هفته کارگر امسال، ۵۰۰ نفر از کارشناسان تامین اجتماعی با حضور در مساجد به پرسش های کارگران در خصوص قوانین و حقوق کارگران توضیح خواهند داد و به مشکلات کارگران رسیدگی می کنند.

فیروزآبادی درباره برنامه های این هفته برای کارگران نمونه گفت: در روز یادشده کارگران نمونه شامل ۹ کارگر نمونه، سه کارگروه نمونه (هر کارگروه چهار نفر)، سه تلاشگر نمونه، سه زن نمونه سرپرست خانوار، سه مدیر نمونه زن و سه واحد نمونه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و جوایزی شامل سکه و خودرو به آنان اهدا خواهد شد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"