کد خبر: ۳۰۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: در تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور تهران به ساری ۱۰ تن کشته و ۱۷ تن دیگر زخمی شدند. فرماندار سوادکوه گفت: این تصادف در منطقه اورین شهرستان سوادکوه و به علت سرعت غیر مجاز راننده و انحراف به چپ اتوبوس رخ داده است.

بر اثر تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور تهران به ساری شماری از سرنشینان اتوبوس در دم جان باختند.

فرماندار سوادکوه گفت: براساس بررسی‌های اولیه این حادثه به علت سرعت غیرمجاز راننده و برخورد با گاردریل، انحراف به چپ و چپ کردن اتوبوس مسافربری بوده است.

وی شمار جان باختگان این حادثه را تا کنون 10 تن اعلام کرد و افزود: به علت شدت این تصادف شمار فوتی‌ های حادثه بالاست و کمک‌های امدادی و اعزام بالگرد برای انتقال زخمی شدگان حادثه از سوادکوه به مراکز درمانی شهرهای اطراف صورت گرفته است.

علی نبیان، جانشین ستاد مدیریت بحران استان مازندران، ساعت وقوع این تصادف را 8:30 صبح امروز در منطقه اورین اعلام کرد و گفت: بریدن ترمز و خارج شدن کنترل اتوبوس از دست راننده علت واژگونی اتوبوس تهران به ساری است.



۱۱ نفر از قربانیان تصادف اتوبوس مسافربری تهران-مازندران شناسایی شد


خبرگزاری تسینم: معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به پایان عملیات جمع‌آوری اجساد و زخمی‌ها از اتوبوس مسافربری تهران-مازندران، گفت:‌ تاکنون ۱۱ جسد از تصادف اتوبوس مسافربری تهران-مازندران شناسایی شد.

علی نبیان، اظهار داشت: عملیات انتقال زخمی‌ها توسط هلیکوپتر اورژانس مازندران به مراکز درمانی منطقه انجام شده و حدود 11 جسد از اتوبوس بیرون آمده است.

وی افزود: نیروهای امدادی، انتظامی، راهداری و امداد و نجات در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شده و عملیات انتقال اجساد و زخمی‌ها و بازگشایی مسیر در کمتر از یک و نیم ساعت صورت گرفته است.

جانشین ستاد مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه بریدن ترمز سبب انحراف به چپ راننده اتوبوس مسافربری مازندران به تهران شده است گفت:‌ این حادثه حوالی ساعت 8:30 امروز در محور فیروزکوه مازندران بعد از منطقه اورین رخ داده که متأسفانه منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 30 نفر از مسافران این اتوبوس مسافربری شده است.

نبیان با اشاره به مشخص نبودن شرکت اتوبوسرانی از عدم حضور مسئول پایانه‌های استان در سر صحنه انتقاد کرد و گفت: در بیشتر صحنه‌ها باید مسئولان مستقیم آن دستگاه حضور داشته باشند ولی ظاهراً مسئولان ارشد استان زودتر از موعد مقرر بر سر صحنه حادثه حضور دارند.



نقص فنی عامل سقوط به دره

خبرگزاری مهر: صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در منطقه سوادکوه و در تنگه ابوالقیسی سقوط کرد که تاکنون ۱۱ نفر از مسافران این اتوبوس جان خود را از دست دادند. اما این خبر اولیه سانحه بود زیرا پس از مدتی مشخص شد که پرواز مشهد - ساری هواپیمایی ماهان وقتی هواپیما در فرودگاه ساری به دلیل بدی آب و هوا امکان فرود نداشت، در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

پس از آن، شرکت هواپیمایی ماهان برای مسافران این پرواز دو دستگاه اسکانیا در نظرگرفت تا مسافران را به مقصد ساری برساند اما در میانه راه یکی از اتوبوس ها به دلیل نقص فنی واژگون شده و در دره سقوط می کند.

براساس این گزارش، به گفته سرهنگ نادر رحمانی ‌صبح امروز یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در محور فیروزکوه - گدوک در محدوده اورین واژگون می‌شود؛ علت این واژگونی ‌عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بود. در اثر واژگونی این دستگاه اتوبوس که از تهران به سمت ساری در حرکت بود ۱۱ نفر از هموطنان جان باختند و تعداد ۱۶ نفر نیز مجروح شده‌اند.

بنابراین گزارش رئیس جمعیت هلال‌احمر سوادکوه نیز در این‌باره گفت: مسافران اتوبوس واژگون شده‌ در محور سوادکوه، مسافران پرواز ساری-مشهد بودند که هواپیمای حامل آنها نتوانست به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در فرودگاه ساری به زمین بنشیند، این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و مسافرانی را که قرار بود با یک پرواز به ساری منتقل شوند با اتوبوس به ساری منتقل می‌کنند.

بنا به گفته جهانگیر آذری ‌علت واژگونی خودرو نیز نقص فنی ترمز خودرو بوده که راننده به طول ۶ تا هفت کیلومتر توانایی اداره کردن اتوبوس را نداشته و با برخورد به گاردریل وسط جاده به کوه برخورد می‌کند و واژگون می‌شود.

وی افزود: این اتوبوس فرسوده نبود اما نقص فنی داشت و اظهارات راننده و کمک راننده اتوبوس که زنده هستند نشان می‌دهد که چراغ ترمز اتوبوس روشن شده، بوق می‌زند اما راننده اقدام به متوقف کردن خودرو نمی‌کند.
 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"