کد خبر: ۳۰۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : با افزایش بهره وری و مدیریت بر کاهش هزینه های بالاسری و تحمیلی بر صنعت خودرو که بخشی ناشی از تحریم ها و برخی از آنها ناشی از موانع داخلی است قطعا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت .

نقش هزینه های بالاسری و تحمیلی بر رشد قیمت خودروهای داخلی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت :  با افزایش بهره وری و مدیریت بر کاهش هزینه های بالاسری و تحمیلی بر صنعت خودرو که بخشی ناشی از تحریم ها و برخی از آنها ناشی از موانع داخلی است قطعا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت .

سید عبدالکریم هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : مسلما نهایی شدن توافقات و رفع تحریم ها در  حل بسیاری از مشکلات و موانع مالی و همچنین مباحث فنی و ارزی در صنعت خودرو تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وی گفت : در شرایطی که تامین برخی از مواد و قطعات مورد نیاز در صنایع مختلف من جمله خودروسازی با واسطه های زیادی صورت می گیرد قطعا با توافقات این روند با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : متعادل شدن نرخ ارز در مقابل ریال و بهبود روابط  بین المللی مسلما تاثیرات مثبتی را در صنعت خودرو خواهد گذاشت اما آنچه به نظر اهمیت بیشتری در این جریان دارد مباحث مدیریتی و رفع موانع داخلی است که باید همزمان با رفع تحریم ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش برای پاسخ گویی به نیاز روز مشتریان در صنعت خودرو اظهار داشت : در شرایطی که رشد دانش و تکنولوژی خودروسازی در دنیا روز به روز در حال افزایش است صنعت خودرو داخل نیز باید همگام با دنیا حرکت کند تا پاسخ گوی خواسته و نیاز مصرف کنندگان داخلی باشد.

وی با تاکید بر رشد کیفیت خودروهای داخلی افزود : امروز خودروسازان باید در جهت ارتقاء کیفی محصولات همت بیشتری نماید و محصولاتی را عرضه کنند که ضمن اینکه قابل رقابت با تولیدات خارجی است ، نیاز مصرف کنندگان جامعه امروز را برطرف نموده و مشتریان را جذب بازار خودروهای داخلی نماید.

نماینده میناب و جاسک در خانه ملت تصریح کرد : هر چند خودروسازان در سالهای اخیر اقدامات مثبتی در جهت کیفی سازی تولیدات داشتند اما همزمان با تلاش روزافزون در این زمینه ، باید تنوع در تولید و توجه به ایمنی خودروها و راحتی خودروهای داخلی را مد نظر قرار دهند و در راستای کیفی سازی ، این نکات را نیز مورد اهتمام جدی قرار داده و به تدریج در این مسیرحرکت نمایند.

هاشمی با اشاره به تاثیر رفع تحریم ها بر قیمت خودرو تاکید کرد : با افزایش بهره وری و مدیریت دقیق و کاهش هزینه های بالاسری و تحمیلی بر صنعت خودرو که بخشی ناشی از تحریم ها و برخی ناشی از موانع داخلی است قطعا قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت .

وی در ادامه با اشاره به دغدغه افزایش واردات پس از رفع تحریم ها گفت : در صورتی که تیراژ تولید خودروها به میزانی برسد که موجب کاهش هزینه و قیمت تمام شده و همراستا با رشد کیفی تولیدات داخلی قیمت ها نیز رقابتی شود قطعا دغدغه ای نسبت به واردات خودرو وجود نخواهد داشت و با مدیریت صحیح می توان بازار خودروهای داخلی و وارداتی را کنترل و موجب ایجاد  تعادل در این بخش گردید.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"