کد خبر: ۳۰۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴

حرکت خودروسازان برای جلب رضایت مشتریان داخلی

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  گفت : نهایی شدن توافقات تاثیر چندانی در وضعیت صنعت خودرو ایران نخواهد داشت چرا که مشکل اصلی صنعت خودرو ایران ناشی از موانع داخلی و مدیریتی است .

نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : متاسفانه عدم انضباط مالی بین 8 تا 13 درصد هزینه تولید خودروسازان را افزایش داده است که در صورت بهبود این وضعیت، 13 درصد قیمت تمام شده خودرو کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد : در صورتی که هزینه های زائد قطع شود بسیاری از هزینه موثر بر قیمت در شرکتهای خودروساز کاهش خواهد یافت و دیگر نیازی به رفع تحریم ها نیست.

وی افزود : البته در سال گذشته تا حدودی هزینه تولید در شرکت های خودروسازی کاهش یافت اما همچنان باید در این راستا اقدامات جدی تری صورت گیرد تا موجب رضایتمندی مشتریان شود.

وی گفت :  متاسفانه صنعت خودرو حیات خلوت برخی جناح های سیاسی شده است که باید با این موضوع برخورد شود بنابراین در صورت مقابله با این مساله و حذف رانت از این صنعت و خرید مستقیم قطعات می توان انتظار داشت که این اتفاقات در جریان تولید و هزینه های خودروسازان تاثیر محسوس و کاهشی داشته باشد.

وی تاکید کرد : شرکت های خودروساز بنگاه های اقتصادی هستند، بنابراین چنانچه به آنها نگاه سیاسی می شود قطعا مشاهده بسیاری از مسائل و اتفاقات در این صنعت کاملا طبیعی خواهد بود.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد :  البته در این شرایط باید از تحمیل هزینه های زائد به خودروسازان ، عدم انضباط مالی در شرکتها ، پرداخت تسهیلات با نرخ بهره بالا و ورود قطعات بی کیفیت به صنعت خودرو کشور جلوگیری شود تا قطعه و خودرو ایرانی که به  دست نیروهای توانمند داخلی تولید و به بازارهای جهانی صادر شود.

قاضی پور همچنین با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخل گفت : برای رونق تولید در کشور، ابتدا باید استفاده از تولیدات داخلی به فرهنگ تبدیل شود در چنین شرایطی اگر هر ایرانی یک خودروی داخلی سوار شود مسلما یک خانواده ایرانی را صاحب شغل کرده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"