کد خبر: ۳۰۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران
به گزارش خبر خودرو، تاکسی پیکانهایی که به دلیل فرسودگی نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، از سیستم سازمان تاکسیرانی تهران حذف می‌شوند.

تردد تاکسی پیکانهای فرسوده فاقد معاینه فنی ممنوع شد

به گزارش خبر خودرو، تاکسی پیکانهایی که به دلیل فرسودگی نتوانند معاینه فنی دریافت کنند، از سیستم سازمان تاکسیرانی تهران حذف می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، با بیان این که نوسازی ناوگان تاکسیرانی اولویت نخست این سازمان است، گفت: پارسال تعداد ٣٢٠٠ تاکسی فرسوده در تهران نوسازی شد که این امر نشان می‌دهد تاکسیرانی تهران در اسقاط تاکسیهای فرسوده رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

میثم مظفر با اشاره به این که اولویت نوسازی تاکسیهای تهران با تاکسی پیکان است، افزود: سال گذشته ٦٠٠٠ خودروی تاکسی پیکان در تهران وجود داشت که از این تعداد ٢٦٠٠ دستگاه پیکان از رده خارج و نوسازی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان تاکسیرانی تهران چه برنامه‌ای برای ممنوعیت تردد تاکسی پیکانهای فرسوده دارد، تصریح کرد: با توجه به این که تنها خودروهای استاندارد می‌توانند معاینه فنی اخذ کنند، بنابراین در صورتی که تاکسیهای پیکان موفق به دریافت معاینه فنی نشوند از سیستم سازمان تاکسیرانی تهران حذف خواهند شد.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، چندی پیش، درباره ممنوعیت تردد تاکسی پیکان فرسوده و پرمصرف در تهران، گفت: شهرداری تهران منابع لازم را در اختیار رانندگان تاکسی قرار خواهد داد تا دیگر تاکسی پیکانی در تهران تردد نکند، اگر راننده‌ای تمایل ندارد که پیکان خودرو را اسقاط و خودروی دیگری تحویل بگیرد، باید یا این خودرو را به عنوان عتیقه در پارکینگ خود نگه دارد و یا از محدوده شهر تهران خارج کند.

وی همچنین با اشاره به تقسیم بندی خودروهای پایتخت به گروههای مختلف رنگی گفت: خودروهای تهران به صورت مجازی به چند رنگ تقسیم می‌شود که براین اساس خودروهای قرمز شامل خودروهایی می‌شود که به سن فرسودگی رسیده، کاربراتوری هستند و توان اخذ معاینه فنی را ندارند، این دسته از خودروها امکان فعالیت در تهران را ندارند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"