کد خبر: ۳۰۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴

ابنا: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: داعش به زودی محصول تروریسم خود را به اروپا و سراسر دنیا صادر می‌کند و جامعه بشری را مورد حمله خود قرار می‌دهد.

سرلشگر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیهٔ مراسم رژه روز ارتش در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا احتمال همکاری ایران و آمریکا در آینده وجود دارد با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: همانطور که فرماندهٔ کل قوا فرموده‌اند اگر آمریکا در آزمایش مذاکرات هسته‌ای عملکرد خوبی داشته باشد و ما ببینیم که نگاه سلطه طلبانه ندارند و تابع منطق هستند ممکن است درموارد دیگری همکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در واقع رهبری به آمریکا توصیه کرده‌اند که اگر علاقه وافری به همکاری و مذاکره با ایران دارند باید صادقانه عمل کنند و اگر نه دیوار بی‌اعتمادی همچنان باقی خواهد ماند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه همچنان گزینه نظامی روی میز است گفت: کار وزیر دفاع همین است. سیاست‌مداران آمریکایی از او خواسته‌اند که چنین مطالبی را مطرح کند.

فیروزآبادی در پاسخ به پرسش خبرنگار سی‌ان‌ان در مورد همکاری ایران و آمریکا در عراق، با تاکید بر اینکه ایران در عراق از ارتش و نیروهای مردمی آن کشور که علیه جنایتکاران داعش می‌جنگند حمایت کرده و می‌کند، گفت: آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند با داعش بجنگند و شر آنچه را که خود درست کرده‌اند ازسر ملت‌ها کم کنند، ولی تاکنون حرکت مثبتی در این زمینه از سوی آمریکا مشاهده نکرده‌ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: چنانچه آمریکا تمایل به جنگ علیه داعش دارد کسی مانعش نیست و می‌تواند در جبهه ضد داعش فعالانه همکاری کند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تجاوز را با قدرت و قاطعانه پاسخ می‌دهیم اظهار داشت: داعش به زودی محصول تروریسم خود را به اروپا و سراسر دنیا صادر می‌کند و جامعه بشری را مورد حمله خود قرار می‌دهد.

فیروزآبادی همچنین در مورد لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاعی اس ۳۰۰ از سوی روسیه به ایران و تاثیر مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در این زمینه با بیان اینکه بخشی از این اقدام به خاطر مذاکرات و بخشی دیگر نیز به خاطر تحریم‌ها است اظهار کرد: روس‌ها فهمیدند که آمریکا بیشتر از دیگران به مذاکرات نیاز دارد. حال چرا خود را از قرارداد با ایران دور نگه دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پوتین فردی منطقی و جهان‌شناس است، گفت: رئیس جمهور روسیه متوجه شد که ایران برای دفاع از خود خواهان سامانه اس ۳۰۰ است و این سامانه نیز نسامانه‌ای تهاجمی نیست.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد ادعای عربستان مبنی بر حمایت ایران از حوثی‌های یمن با بیان اینکه این حرف حرف خنده داری است اظهار کرد: عربستان سعودی امروز از تمام تشکیلاتی که از آمریکا و غرب دریافت کرده است علیه یمن استفاده می‌کند و در منطقه دودی به راه انداخته که فقط به چشم خودشان می‌رود.

سرلشگر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه اثری از دخالت و حضور ایران در یمن وجود ندارد گفت: ایران مدافع منطق و نهضت ملت‌هاست و مردمی که در یمن قیام کرده‌اند خواستار عقب نشینی عربستان و دست کشیدن این رژیم از دخالت در کشورشان هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: ‌آمریکا و عربستان باید دست از دشمنی با مردم یمن بردارند تا حکومتی مردم سالار در آنجا برقرار شود.

وی همچنین با اشاره به سابقهٔ حضور حوثی‌ها در یمن گفت: حوثی‌ها یکی از قبایل یمن هستند که در این نهضت مردمی پیشتاز شدند ومردم دیگر نیز به آن‌ها پیوسته‌اند. امروز در یمن دیگر بحث حوثی و غیر حوثی مطرح نیست، بلکه بحث ملتی مطرح است که یکپارچه علیه دشمن خود می‌جنگد.

فیروزآبادی تصریح کرد: ‌ایران مدافع ملت یمن مستقل و مردم سالارانه است و آمریکای‌ها و عربستانی‌ها قصد دارند با طرح ادعاهایی علیه ایران اقدام به فرافکنی کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"