کد خبر: ۳۰۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان تایر از موافقت نامه تجاری اخیر ایران و ترکیه جهت تسهیل مبادلات تجاری انتقاد کرد و گفت : در این موافقات نامه متاسفانه اقلام صادراتی از ایران به ترکیه جملگی مواد اولیه و مواد غذایی است در حالی که ...

انتقاد از موافقت نامه تجاری که موجب ضربه به صنعت تایر خواهد شد

به گزارش خبر خودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران با اشاره به وضعیت تولیدکنندگان تایر از موافقت نامه تجاری اخیر ایران و ترکیه جهت تسهیل مبادلات تجاری انتقاد کرد و گفت : در این موافقات نامه متاسفانه اقلام صادراتی از ایران به ترکیه جملگی مواد اولیه و مواد غذایی است در حالی که آنچه که به ایران وارد می شود مواد صنعتی است که بسیاری از آنها مثل لاستیک با مازاد عرضه مواجه است بنابراین در صورت عملی شدن این قرار داد قطعا به تولید تایر در داخل ضربه خواهد خورد.

مصطفی تنها در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : بر اساس موافقت نامه تجاری که در سال گذشته با ترکیه برای تسهیلات مبادلات میان کشورها منعقد گردید برخی از کالاها شامل تخفبفات گمرکی خواهند شد.

وی گفت : سوالی که مطرح است اینکه که چرا با توجه به اینکه ایران یکی از پایگاههای تامین تایر در خاورمیانه محسوب می شود در این قرارداد با صنعت تایر مشورت نشده است و وضعیت صنعت تایر مورد توجه قرار نگرفته و اصولا بر چه پایه ای لاستیک جزء این اقلام قرار گرفته است.

وی تاکید کرد : این اقدام اصلا عادلانه نیست که کشوری که صنعتی است مواد اولیه به ترکیه صادر کند و مواد صنعتی را وارد نماید بدون اینکه منافع صنعت داخل در نظر گرفته شود.

وی افزود : با توجه به اینکه ترکیه نیز یکی از پایگاههای تولید تایر در خاورمیانه است با تخفیفات گمرکی ارائه شده قابلیت رقابت تایرهای وارداتی ترکیه ای در داخل بالا خواهد رفت.

وی خاطر نشان کرد : مسلما در شرایط موجود که با افزایش بازار عرضه مواجه هستیم عملی شدن این موافقت نامه به شدت صنعت تایر داخل را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"