کد خبر: ۳۰۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبرخودرو ، مدیر اداره مهندسی ترافیک اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد : پروژه ایمن سازی و مطالعات اجرایی در بزرگراه ها با هدف ارتقاء کمی و کیفی علائم ، استمرار پروژه خط سفید و تدوین دستورالعمل اجرایی آن ...

مطالعات اجرايي بهسازی علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح بزرگراههای تهران

به گزارش خبر خودرو ، مدیر اداره مهندسی ترافیک اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران از مراحل نهايي عمليات نصب دیوار صوتی در 4 بزرگراه تهران خبر داد و گفت : به منظور آسایش و و رفاه شهروندان ساکن در اطراف بزرگراهها نصب دیوار صوتی در 4 بزرگراه آزادگان مسیر جنوب به شمال بعد از تقاطع فتح به وسعت 2000 متر مربع، بزرگراه حکیم مسیر غرب به شرق در محدوده پارک پردیسان به متراژ3500 مترمربع و بزرگراه صیاد شیرازی در محدوده منطقه 4  به وسعت 1800 مترمربع و بزرگراه خرازی مسیر شرق به غرب محدوده منطقه 22 روبروی دانشگاه علامه طباطبایی به وسعت 2000 مترمربع عملیاتی و مراحل احداث ديوارهاي صوتي يادشده در حال اتمام است.

مهندس عبدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : در صورت تامین اعتبارات لازم ، در سایر نقاط تهران دیوار صوتی نصب و این روند رشد  در راستاي تامين رفاه وآسايش شهروندان در سال هاي آتي و در ساير بزرگراه هاي مورد نياز شهر تهران تداوم و روند رو به رشدي خواهد داشت. 

وي تاکید کرد: يكي از ماموريت هاي اداره كل مهندسي و ايمني ترافيك ارتفاي كيفيت پروژه هاي اجرايي است و در همين راستا با تغييراتي كه در نوع طراحي ها و همچنين مواد و مصالح بكار رفته در ديوار هاي صوتي انجام شده كيفيت عايق هاي صوتي فوق در حال حاضر با استانداردهاي روز دنيا تطبيق دارد .هدف از اين اقدامات مهندسي حفظ زيبايي ديوار هاي صوتي شفاف و رسيدن به حدمجاز ميزان صوت در كاربري هاي كنار بزرگراه ها ست

وي افزود:حدود مجاز آلايندگي صوتي در بزرگراهها براساس استانداردهابه شرح زير است :

 

استانداردهاي صدا در هواي آزاد در ايران

نوع منطقه

روز: 7 صبح الي 10 شب

Leq (30),dB(A)

شب: 10 شب الي 7 صبح

Leq (30),dB(A)

منطقه مسكوني

55

45

منطقه تجاري- مسكوني

60

50

منطقه تجاري

65

55

منطفه مسكوني-صنعتي

70

60

منطقه صنعتي

75

65

 

وي در ادامه تعاريف خود را از موارد مربوط به منطقه بندي را به شرح زير ارايه نمود و اظهار داشت :  

1- منطقه مسكوني : محدوده اي كه بيش از 50 درصد آن داراي كاربري مسكوني خالص باشد و بقيه آن (علاوه بر شبكه معابر) شامل خدمات مربوط به مسكوني و بدون مزاحمت براي مسكوني باشد.

2- منطقه تجاري- مسكوني : منطقه ايست كه معمولا طبقات همكف بصورت تجاري و طبقات بالاتر بصورت مسكوني پيش بيني شده باشد اما كاربري مسكوني معمولا بيش از تجاري است.

3- منطقه تجاري : منطقه اي است كه عمدتا داراي كاربري هاي مربوط به آن (دفاتر اداري، تفريحي، فرهنگي و غيره...) باشد." بيش از 50 درصد اراضي"

4- منطقه مسكوني – صنعتي : منطقه ايست كه كنار نواحي مسكوني بعضي از صنايع غير مزاحم و غير آلوده مي گيرد(مانند بعضي از كارگاهها) در اينجا كاربري عمده مسكوني است .

5- منطقه صنعتي : منطقه ايست كه داراي كاربري صنعتي بوده و بر حسب ملاحظات زيست محيطي با    فاصله اي بيرون از شهر و نواحي مسكوني قرار گيرد.  

 وی در ادامه در خصوص ساير پروژه هاي اداره كل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران گفت : مطالعات اجرايي بهسازی علائم و تجهیزات ترافیکی در سطح بزرگراههای تهران از دیگر اقدامات در حال اجرای اداره کل مهندسی ترافیک شهرداری تهران است.

مدیر اداره مهندسی ترافیک اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد : پروژه ایمن سازی و مطالعات اجرایی در بزرگراه ها با هدف ارتقاء کمی و کیفی علائم ، استمرار پروژه خط سفید و تدوین دستورالعمل اجرایی آن ،  نظارت بر استانداردسازی علائم و تابلوها در سطح مناطق 22 گانه تهران و همچنین توسعه سيستم هاي هوشمند ترافيك  از برنامه های سال جاري  اداره کل مهندسی و ترافیک شهرداری تهران است.

عبدی در ادامه  از اجرای پروژه  توسعه its  و سیستم های هوشمند در معابر و بزرگراه ها خبر داد و گفت : در سال جاري  علاوه بر اجرای پروژه توسعه ای تی اس و سیستم های هوشمند در معابر و بزرگراه ها ، توسعه دوربین های ثبت تخلف جهت عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف  سرعت و نصب تابلو های vms  یا همان تابلوهای متغییر خبری در دستور کار اداره کل مهندسی و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد.

وی از ديگر پروژه هاي اداره مهندسي در سال جديد را نصب پله برقی در 30 منطقه از تهران اعلام کرد و گفت : توسعه و مکانیزه کردن پله های معمولی  به پله های برقی در 30 نقطه از تهران از دیگر برنامه های این اداره در  سال 94 است.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"