کد خبر: ۳۰۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تشکیل کارگروه مشترک میان این سازمان و وزارت نفت برای تعیین ارزیابی کیفیت بنزین و کلیه مقررات مرتبط با آن در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد.

کارگروه ویژه پایش کیفیت بنزین تشکیل می شود

به گزارش خبر خودرو، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از تشکیل کارگروه مشترک میان این سازمان و وزارت نفت برای تعیین ارزیابی کیفیت بنزین و کلیه مقررات مرتبط با آن در اوایل اردیبهشت ماه خبر داد.

نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد، امروز (شنبه ٢٩ فروردین ماه) در نخستین نشست خبری خود در سال ٩٤ در پاسخ به این سوال مبنی بر این‌ که آیا مرجع نهایی نظارت بر کیفیت بنزینهای داخلی در شورای عالی استاندارد تصویب شده است یا خیر، گفت: شورای عالی استاندارد اسفند ماه پارسال پس از ٩ سال تشکیل جلسه داد و موضوعهای مهمی از جمله مرجع نهایی ارزیابی کیفیت بنزین داخلی نیز بررسی شد.

وی با بیان این که در این جلسه، سرانجام قرار شد یک کارگروه مشترک میان سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت تشکیل و این موضوع بررسی شود، افزود: در اوایل اردیبهشت ماه این کارگروه تشکیل جلسه می دهد و تصمیم نهایی را در باره مرجع اصلی ارزیابی کیفیت بنزین و کلیه مقررات مرتبط با آن را تعیین می کند.

پیروزبخت تصریح کرد: سازمان استاندارد اطلاعات و نتایج ارزیابی خود را به این کارگروه ارائه می دهد و حتی نتایج کیفیت بنزینهایی را هم که درسال ٩٣ مورد ارزیابی قرار داده، به کارگروه ارائه داده است، امیدواریم سرانجام با بررسی این کارگروه، تصمیم نهایی در باره این موضوع گرفته شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد، ادامه داد: طبق مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد این کارگروه با حضور رئیس سازمان استاندارد، وزیر نفت و معاون اجرایی رئیس جمهوری به عنوان اعضای اصلی برای بررسی کیفیت بنزین و نحوه بررسی آن تشکیل و در صورت لزوم از اعضای دیگر شورای عالی استاندارد مانند، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر وزیران استفاده می شود.

وی عنوان کرد: در این کارگروه همه مقررات مرتبط با بنزین و این که نحوه نظارت بر کیفیت و نظارت به عهده چه سازمانی باشد، برنامه آینده و مسائل مالی و کارمزد خدمات و هزینه آزمون بررسی می شود.

پیروزبخت در ادامه با بیان این که با لغو تحریمهای بین‌المللی می‌توانیم عضویت همه جانبه خود را در نظام صلاحیت استانداردسازی بین‌المللی داشته باشیم افزود: ما به دنبال یک نظام یکپارچه سازی استاندارد هستیم، اما متأسفانه به تازگی بعضی از سازمانها و ارگانها به حوزه وظایف ما ورود پیدا کرده اند و خود استانداردهایی را تدوین می‌کنند، این درحالی است که تنها مرجع استانداردسازی سازمان ملی استاندارد است.

در ادامه این نشست خبری، مرندی مقدم، معاون نظارت سازمان ملی استاندارد به ارائه گزارشی از اقدامهای این سازمان درسال ٩٣ پرداخت و گفت: پارسال چهار هزار و ٧٠٠ پروانه استاندارد صادر شد، البته حدود ١٦ هزار و ٥٠٠ پروانه استاندارد نیز تمدید شده است.

وی با بیان این که دو هزار پرونده به مراکز تعزیرات حکومتی ارسال کرده‌ایم، تصریح کرد: حدود ١١٥ جعل علامت استاندارد شناسایی شده است در این میان ٢٣٨ مورد نیز جعل رتبه انرژی و هزار مورد پلمپ ماشین آلات واحدهای تولیدی را نیز انجام داده‌ایم.

مرندی با تاکید بر این که درسال ٩٤ بخش نظارتی خود را با تقویت بیشتری همراه می کنیم، عنوان کرد: به عنوان نمونه، ماده ٤ قانون سازمان ملی استاندارد که پیش از این اجرا نمی‌شد، امسال اجرایی می شود، بر همین اساس سازمان ملی استاندارد علاوه بر کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند نظارت لازم را بر دیگر کالاها نیز انجام می دهند.

وی به عنوان نمونه از نصب بخاریهای گازسوز در مدارس اشاره کرد و افزود: ممکن است بخاریها استاندارد باشند، اما نصب آنها با اشکالاتی روبرو می‌شود که همین موضوع در مدارس بسیار خطر آفرین است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"