کد خبر: ۳۰۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازی و صنایع وابسته سمنان گفت: بزودی شاهد اثرات مثبت توافقات صورت گرفته اخیر درصنعت خودرو و قطعه سازی در ایران خواهیم بود.

واردات قطعات بی کیفیت خودرو به تولیدات داخلی ضربه می زند

به گزارش خبر خودرو ، رئیس انجمن قطعه سازی و صنایع وابسته سمنان گفت: بزودی شاهد اثرات مثبت توافقات صورت گرفته اخیر درصنعت خودرو و قطعه سازی در ایران خواهیم بود.

رستم سعدالهی در گفتگو با خبرنگارخبر خودرو افزود: با توجه به مذاکرات اخیر ضمن برقراری ارتباط با دیگر کشورها و تعامل در خرید و فروش قطعات خودرویی ، در آینده نزدیک شاهد کاهش هزینه های تامین قطعات برای تولید خودرو در داخل کشور خواهیم بود.

وی گفت: اکنون باوجود نیاز به واردات قطعات خودرویی برای تولیدات خودرو های داخلی و مشکلات این کار، با تعلق گرفتن یوزانس به وارد کنندگان شرایط واگذاری قطعات به خودروسازان وب رگشت هزینه به آنان سهل تر می شود.

سعدالهی افزود: بازرگانان با واردات قطعات بی کیفیت خودرویی به تولیدات داخلی ضربه  می زنند و با ادامه این روند متاسفانه آینده روشنی برای این بقای این صنعت در کشورمان نخواهیم داشت .

وی گفت: با وجود بازار خوب ایران برای همکاری شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا و ابراز تمایل آنها به زودی شاهد افزایش کیفیت خودروها و تنوع تولید و نیز کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.

سعدالهی در ادامه افزود: با حمایت دولت از جامعه خودرو سازان و قطعه سازان داخلی و عدم واردات قطعات از کشورهایی مانند چین ، هند، ترکیه و تایوان ضمن کمک به شکوفایی اقتصاد ، به اشتغال زایی نیز کمک می گردد.

وی گفت : اکنون 60 درصد قطعات خودرویی در ایران وارداتی است که معادل این رقم ارز از کشور خارج می شود و نیز عملا ما به همین میزان اشتغال زایی را از دست می دهیم .

سعدالهی افزود:  برخی از قطعه سازان اقدام به واردات قطعات خودرو کرده وبا نصب برچسب های مورد نظربر روی آنها اقدام به فروش می نمایند و این امر باعث شده صدمات جبران ناپذیری به این صنعت وارد گردد، البته با حمایت دولت و خودروسازان امید است که به جای واردات کالاهای نامرغوب خارجی از کالاهای تولیدی و مرغوب داخلی استفاده نماییم .

وی عنوان کرد: با وجود تامین 75 درصدی قطعات برای ساخت خودروهای داخلی توسط قطعه سازان کشورمان ، با این حال هزینه های معوقه توسط خودروساز سر موعد به آنها پرداخت نشده و این امر موجب صدمات زیادی به این صنعت می شود .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
طراحی و تولید: "ایران سامانه"