کد خبر: ۳۰۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۴

العالم: "عودد گرانوت" تحلیلگر مسائل عربی کانال یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد:  وال استریت ژورنال  از 4 مورد شکایت آمریکا از اسرائیل خبر داد. این روزنامه نوشت: کاخ سفید از عملکرد اسرائیل در جاسوسی از آمریکا شکایت کرده است.

وی افزود: در گزارش وال استریت ژورنال آماده است که اسرائیل از مسائل محرمانه آمریکا پرده برداشته است. البته این مسائل محرمانه تنها مختص به آمریکا نیست، بلکه میان آمریکا و ایران و انگلیس و فرانسه است.

آمریکا مدعی است، اسرائیل بواسطه استراق سمع و گفتگوی محرمانه با دیپلمات ها، از مسائل محرمانه در زمینه توافق هسته ای اطلاع یافته است.

وی افزود: آنچه کاخ سفید را از اقدام جاسوسی اسرائیل عصبانی کرده است، این است که اسرائیل اطلاعات به دست آمده را در اختیار برخی اعضای کنگره آمریکا قرار داده است.

گرانوت گفت: اگر توافق هسته ای با ایران توافق مطلوب است، چرا کاخ سفید جزئیات آن را از کنگره پنهان می کند؟ مقامات اسرائیلی از این واقعیت مطلع شدند که کاخ سفید بدون اطلاع آنها از سال 2012  مذاکرات محرمانه ای با ایران برقرار کرده است. اگر اسرائیل واقعا همپیمان آمریکاست، چرا این مسائل را از مسؤولان اسرائیلی پنهان کرده است؟

وی سپس مدعی شد: در واقع مسأله جاسوسی اسرائیل مطرح نیست، بلکه مسئله تسویه حساب سیاسی بین کاخ سفید و نتانیاهو است.

تحلیلگر صهیونیست خاطر نشان کرد: در جهان عرب هیچ طرفی حتی داعش به مسأله نزاع اسرائیل و فلسطین اهمیت نداده است. تنش میان آمریکا و اسرائیل رو به افزایش است و لازم است یکی از طرف ها برای پایان دادن به آن اقدام کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"