کد خبر: ۳۰۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
با پایان دور نخست سفرهای نوروزی
به گزارش خبر خودرو، با پایان دور نخست سفرهای نوروزی تا پایان روز جمعه هفتم فروردین ماه ١٣٩٤، بیش از ٥٣١ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

بیش از ٥٣١ میلیون لیتر بنزین مصرف شد

به گزارش خبر خودرو، با پایان دور نخست سفرهای نوروزی تا پایان روز جمعه هفتم فروردین ماه ١٣٩٤، بیش از ٥٣١ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

مصرف بنزین کشور در سال گذشته با بیش از ٢٥ میلیارد و ٣٥٠ میلیون لیتر، از افزایش ١,٧ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حکایت دارد.

بر پایه این گزارش، متوسط روزانه مصرف بنزین کشور در سال ١٣٩٣ به ٦٩,٥ میلیون لیتر رسید که بالاترین میزان مصرف در روز ٢٨ اسفندماه با ١٠٣ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر و کمترین میزان مصرف با ٤٢ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر در روز ١٣ آبان ماه که مصادف با عاشورای حسینی بود به ثبت رسیده است.

گفتنی است، قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ ها و عرضه بنزین با کارت هوشمند سوخت (از تیرماه ١٣٨٦) مصرف بنزین با رشد ٩ درصدی روبرو بود که در صورت اجرا نشدن طرح هدفمندی و تداوم مصرف با رشد قبلی، میزان مصرف بنزین به بیش از ١٥٠ میلیون لیتر در روز می رسید.

براساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، کلیه جایگاههای عرضه فرآورده‌های نفتی در ایام تعطیلات نوروز بصورت شبانه‌ روزی مشغول سرویس دهی به هموطنان هستند و تمهیدات لازم در هنگام پایان سفرهای نوروزی صورت پذیرفته و جایگاههای سیار در مسیرهای پرتردد به ویژه جاده‌های منتهی به خراسان رضوی، تبریز و شمال کشور استقرار یافته است تا امر سوخت رسانی به سهولت و بدون صرف انتظار انجام پذیرد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"