کد خبر: ۳۰۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
فارس: دو جنبش جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در یک دیدار سیاسی مشترک اعلام کردند که طرح سازش در خلال 20 سال شکست خود را ثابت کرده و به پایان غم‌انگیز خود نزدیک شده است. این دو جنبش تاکید کردند که مقاومت فلسطین متحد است و با تمام قوا برای آزای فلسطین تلاش خواهد کرد. دو جنبش حماس و جهاد اسلامی در ادامه بر هماهنگی میان خود از نظر سیاسی، امنیتی و نظامی تاکید کردند.

جهاد اسلامی: راهکار سازش به بن‌بست رسیده است

بر اساس گزارش وبگاه خبری «فلسطین الیوم»، «محمد الهندی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درسخنانی گفت: منطقه عربی امروز بسیار متشنج شده است و هیچ کسی سراغ ما را نمی‌گیرد به همین دلیل باید از مقاومت محافظ کنیم؛ مقاومتی که حماس و جهاد اسلامی در مرکز آن است.

الهندی در واکنش به سخنان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و «محمود الهباش» قاضی‌القضات فلسطین که خواهان انجام عملیات نظامی علیه نوار غزه شده بودند (+) گفت: غزه و فلسطین از دیگر مکان‌های دنیا متفاوت است و امت عربی که امروز در مکان‌های مختلف پراکنده شده‌اند، خودش را در فلسطین چون «دستی واحد» برای مقابله با رژیم اسرائیلی خواهد یافت.

وی افزود: آنچه که عباس و الهباش گفتند در اجلاس سران عرب مورد توجه هیچ شخصی قرار نگرفت.

الهندی تاکید کرد راهکار سازش به بن‌بست رسیده است و باید بر مقاومت تکیه کرد.

حماس: مقاومت در کرانه باختری «ذخیره‌ای استراتژیک» برای آزادسازی فلسطین است


«محمود الزهار» عضو ارشد حماس نیز در سخنان خود گفت: برنامه مقاومت اسلامی در فلسطین یکی است و این برنامه در حال نزدیک شدن به پیروزی و آزاد کردن هر وجب از خاک فلسطین است.

وی افزود: مقاومت در کرانه باختری «ذخیره‌ای استراتژیک» برای آزادسازی فلسطین است. الزهار سپس از اعضای مقاومت خواست سلاح‌های خود را به تشکیلات خودرگدان تحویل ندهند و خود را تسلیم نکنند.

الزهار در رابطه با ارتباط میان حماس و جهاد اسلامی تاکید کرد که روابط میان این جنبش واقعا قوی است و همکاری امنیتی و نظامی و غیره دارند.

وی افزود که این دو جنبش در برابر مرحله جدیدی قرار گرفته اند و به همین دلیل باید گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و «سرایا السلام» شاخه نظامی جهاد اسلامی را برای نجات غزه و کرانه باختری تسلح کنند و آمادگی‌های لازم اتخاذ شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی و تولید: "ایران سامانه"